8 januari 2011

Lekker aanrommelen...

Vandaag hadden we geen afspraken, geen verplichtingen, niets... heerlijk! 
We waren redelijk op tijd wakker en ik ging gelijk naar beneden. En zo stond ik al voor half negen de was weg te strijken, terwijl de kinderen lekker aan het spelen waren.
'k Had het opgespaard om in het weekend weg te werken. De planning van sommige klusjes is net wat anders nu we overgestapt zijn op dubbeltarief, maar dat bevalt me prima tot nu toe. Tegen de tijd dat we aan tafel gingen was alles klaar.

We eten op zaterdag altijd wat later, vaak rommelen we eerst wat in huis en schuiven dan rond half tien met zijn allen aan tafel. Met vers brood, een beschuitje erbij, 'n kopje koffie. Op zondag lukt dit vaak niet omdat we dan al op tijd in de kerk zijn, daarom doen we dit op zaterdag. Een gezellige gezinstraditie!

De rest van de dag hebben we allerlei dingetjes gedaan, leuke en nuttige. Zoals het schoonmaken van de fietsen...  De boel liep behoorlijk stroef na alle sneeuw en strooizout, allerlei viezigheid blijft eraan plakken. De pekel maakt bovendien de ketting behoorlijk roestig. Al te vaak viel hierdoor een ketting er af de afgelopen winter (uiteraard altijd aan de andere kant van onze wijk), daar had ik geen zin meer in. De fietsen werden dus even flink afgesopt. Als ze droog zijn de kettingen nog even invetten en dan loopt alles hopelijk weer als een tierelier.


De auto kreeg een poetsbeurt in de wasstraat, 
want ook die moet nog een tijdje mee, liefst zonder roest...

Terwijl m'n man met de fietsen bezig was, ben in de keuken aan de slag gegaan.
In de garage staan twee puddingen af te koelen, de kinderen smeekten er bijna om.
En volgens mij wordt 't op meer adresjes gegeten de komende tijd ;-)

In de oven staan twee koeken gaar te worden, voor elk wat wils...
Zoals 'n heerlijke boterkoek, pas hèt recept ontdekt:
200 gram roomboter, 250 gram bloem, 225 gram suiker, wat vanillesuiker
1 ei, snufje zout, 35-40 min. op 170 graden.

Vanavond heerlijk met een kop koffie & wat lekkers op de bank!


Oh... terwijl ik dit schrijf hoor ik dat m'n man toch nog weer een klein knooi klusje heeft bedacht... stilzitten is niet zijn sterkste kant ;-) De mijne eigenlijk ook niet, misschien ga ik nog wel even lekker aan de knutsel.

Maakt ook niet uit wat het wordt.. het is tenslotte weekend!

9 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Je rommelde lekker aan ja! Mmm wat zien die dingen er lekker uit in jouw oven! Toch wel fijn als-tie groot genoeg is voor twee baksels.

huisvrouwtje zei

heerlijk zeg zo'n weekend!! alle klusjes worden weer eens afgewerkt goed joh hier blijft het vaak nog eens liggen....

Trudy zei

toch nog heel wat klusjes afewerkt op zo´n vrij dagje! Moet toch een voldaan gevoel geven lijkt me zo.

Handige An zei

ow, wat ziet dat er lekker uit! het klinkt als een heel gezellig en geslaagd dagje!
groetjes,
Anneke

Bespaarmama zei

Wat een lekker, maar simpel recept, die durf ik ook nog wel te proberen, bedankt!

Johanna zei

Heb gister al even oploskoffie gekocht, heb voor morgen nog rijstepap maar dan ga ik het zeker maken. Lijkt me zo lekker.

wilmi zei

klinkt als een heerlijk rommel-weekend. Hou ik wel van!
Je appelflappen uit de oudjaarspost zien er trouwens exact hetzelfde uit als die van ons ;-)
groetjes,
Wilmi

Vlijtig Liesje zei

Klinkt gezellig allemaal. Een nuttig en fijn dagje. En die baksels zien er heerlijk uit.

Lotte zei

Leuk om te lzen hoe jullie al gezin de zaterdag beleven.
Ik heb de auto ook zaterdag gewassen, zo vies door alle sneeuw en pekel!
Goed idee om eens de fietsen eens flink onder handen te nemen.'

Ik heb gisteravond oploskoffie gekocht en de pudding gemaakt.
ik heb al eventjes geproefd mmmmmmm... de rest mag het vanavond proberen!

een fijne week verder

groetjes, Lotte