30 oktober 2013

een ander kleurtje...

al een tijdje zit ik thuis wat rond te kijken in onze woonkamer en keuken
niet persé heel ontevreden, maar ook niet helemaal blij meer
omdat we sommige dingen al veertien jaar hebben en ik het wat zat ben
omdat mijn smaak anders is geworden
en omdat ons gezin in een andere fase zit dan vijf jaar geleden
of omdat ik gewoon eens iets nieuws wil

maar goed.. iets wegdoen omdat ik het zat ben
vind ik niet de beste reden van Nederland, net of dat niet 'mag' van mezelf...
en zomaar iets anders kopen zit er ook even niet in
dus wat dan... ik was er nog niet uit

tot ik dit rekje kreeg van een vriendin
een oud handgemaakt kop- en schotelrekje van haar overleden schoonmoeder


helemaal leuk voor dat kale hoekje in de keuken
dat maar niet gezellig te maken was


ik bedacht dat dit een mooi projectje was om met krijtverf aan de slag te gaan
hier had ik al verschillende enthousiaste verhalen over gehoord
ik kocht een proefpotje verf en ging aan de slag
heel makkelijk, want je hoeft niet te schuren, niet te 'gronden'
je kunt gelijk aan de slag en het is snel droog


het resultaat vind ik helemaal super!
het past perfect en geeft een boel extra sfeer in de keuken


de sierelementen zijn mooi zichtbaar gebleven, zoals het randje en het houtsnijwerk


ik twijfel alleen nog of ik hem in de was ga zetten of met vernis ga behandelen
en terwijl ik daarover nadenk ben ik lekker aan het werk
met andere kleurtjes die ik heb gekocht


'k heb helemaal de smaak te pakken, heb al wat dingen veranderd
en nog een hele lijst met plannen... zo gaat dan dan, als je eenmaal begint...
ik denk dat het een mooi samenhangend geheel gaat worden

hergebruik door een ander kleurtje...
leuk hoe kleine dingen groot verschil kunnen maken
en hoe een gekregen rekje dat in gang kan zetten

12 opmerkingen:

Elise zei

Dat ziet er heel leuk uit!

Anoniem zei

Hallo Jente,
Wat is het rekje van mijn moeder veranderd zeg !
Mooi gedaan !

Groet,
Hans.

Aritha V. zei

Wat een gedaanteverwisseling. Heel erg mooi. En dat allemaal door het rekje :-)

kom we gaan slingers ophangen zei

Prachtig resultaat inderdaad zo'n rekje voor kijkspulletjes. Met het kistje is vast ook iets bijzonders gebeurd ;-)

marmarel zei

Oh wauw, wat is dat mooi geworden! Ik lees zoveel over deze verf, ik wil het ook graag proberen. Ik heb meerdere spullen in huis die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken. Nieuw kopen doe ik ook niet zo gauw. Ik ben benieuwd naar je kleine projecten!

Jolanda zei

Wat leuk! Ik ken deze verf niet, ik weet niet of ik 't zou lakken... misschien is dat matte juist de charme van deze verf...?

Franca zei

Leuk!
We willen meer zien!

Grace zei

Leuk zeg! Superverf hé! Ik heb er laatst ons bed mee geverfd, heel er leuk, maar dat moet je inderdaad wel lakken of in de was zetten. Dat laatste heb ik gedaan. Blijft het mooi mat mee en dat vind ik mooi.

Succes met je projecten! Laat ze zien!

Groetjes,
Grace

Doortje Dartel zei

Zo zie je maar weer wat een likje verf kan doen. Super geworden zeg!

Jo en joh zei

Zo bruin wat het al een mooi rekje maar geverfd is ook prachtig. Staat heel gezellig. Fijne avond.

kreamade zei

Wat een gezellig rekje is dit geworden! Het zijn soms van die relatief 'kleine' veranderingen die al zoveel doen! Ik vind het knap van je (klein of niet, het moet toch maar even gedaan worden). gr. Hennie

Vlijtig Liesje zei

Ik vind de kleur ook goed gekozen! Die past echt bij zo'n nostalgisch rekje. Het ziet er supergezellig uit.