15 juni 2014

rondje in de tuin

een tijdje geleden alweer vroeg iemand me in een reactie
of ik nog bezig was met mijn moestuin

nou.. ik ben er wel mee bezig, maar het duurde even voor ik op gang kwam
dit voorjaar kwam ik moeilijk uit mijn winterslaap
de moestuin bungelde ergens onderaan mijn 'to do' lijstje
ook omdat ik er elke keer heen moet fietsen
en er zoveel andere dingen ook gewoon moesten gebeuren
als je dan een keer achter de feiten aanloopt...
maar toch begint de tuin gevuld te raken
en heb ik de smaak weer te pakken gekregen


vandaag een rondje dichtbij huis...
in de voortuin een kratje met wat uitjes, tomaat en knoflookbieslook
de muntplant is helaas opgegeten :-(


 de japanse wijnbes zit boordevol knoppen en bloesem
het beloofd een goed jaar te worden


de jostabes kreeg ik afgelopen winter van de buurvrouw
hij heeft lang in een emmer gestaan, is twee keer verkast
maar toch zitten er wat bessen aan, 'k ben benieuwd naar de smaak 


 jammer genoeg zaten er dit jaar nog geen vruchtjes aan de aalbessenstruiken
en de aardbeien moeten hun draai ook nog vinden
(ze staan achteraf te donker onder de appelboom)
gelukkig hebben we deze soorten fruit in overvoed in de moestuin staan


de druif zit ook vol trosjes, zo vol dat we uit moeten dunnen
de appelboom is goed gevuld, niet te veel, niet te 'zuinig'
eens kijken hoe dit uitpakt.. met vogels en ongedierte
maar het ziet er veelbelovend uit


achterin de tuin hebben we de border wat veranderd
een grote sering en vage struikjes eruit en er een bak gemaakt
we gaan kijken of we hier wat groente kunnen kweken
 dit jaar staan er tomatenplanten, wat aardappels en een augurkenplant
 het slaat aardig goed aan, het lijkt een goede plek
het is echt genieten zo...

later deze week nog een rondje tuin,
maar dan van de moestuin op 't complex
het is daar nu zo mooi, met massa's bloeiende planten
en al die verschillende soorten volkstuintjes





 ***

enne.. de halve marathon is gelopen!
het was een hele belevenis om met zo'n 3500 mensen te starten
om rondjes in onze binnenstad te lopen met overal mensen langs de weg
het was echt super leuk, gezellig en 't liep erg lekker...
voor herhaling vatbaar :-)


6 opmerkingen:

kreamade zei

Wat knap: de halve marathon!!! Blijkbaar ben je nu wel goed uit je winterslaap! Genieten hoor van de foto's van je tuin. gr. Hennie

Doortje Dartel zei

Een mooie gave van je die groene vingers, want die heb ik juist niet.
Geweldig dat je het gedaan hebt de marathon.

Doortje Dartel zei

Een mooie gave van je die groene vingers, want die heb ik juist niet.
Geweldig dat je het gedaan hebt de marathon.

kom we gaan slingers ophangen zei

wat prachtig, je foto's! Ik zie hele handige (en mooie!) plantenstekers bij je tomaten... die ga ik ook zoeken ;-) Kun je vertellen waar ik ze kan vinden? Dank!!

Trudy zei

Leuk zo te zien bij jou thuis, de moestuin. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, kan je niet meer zonder, toch? Knap hoor, de halve marathon lopen!

Jo en joh zei

Erg mooi je tuinplanten. Ziet er veelbelovend uit. Gefeliciteerd dat je de marathon hebt volbracht.