9 september 2014

MWL#19 : prikbord

alweer een tijdje geleden maakte ik op onze slaapkamer
een werkplekje, met een plank en aardappelkistjes
't is een fijn, zonnig plekje met vrij uitzicht
maar ik kon er niet zoveel kwijt - terwijl ik er juist zo van hou 
om dierbare, grappige, persoonlijke spulletjes om me heen te verzamelen

vorige week was ik kozijnen aan het schilderen in huis
en ik bedacht dat ik best gelijk kon doorpakken
en een groot prikbord voor mezelf kon maken


ik pakte uit de 'voorraad'
een ondervloer plaat, wat saus, twee wijnkistjes, wat verf...


en nu heb ik heel veel plek voor lieve kaartjes, voor moederdagbriefjes
voor herinneringen, voor kadootjes, voor inspiratie


op een hoekje van mijn bureau liggen deze lapje stof
ik kan zo genieten van de kleuren en de patronen!
'k hoop er kussens van te maken


vanmiddag ging ik er even zitten
'k had al flink wat gepoetst en gedaan (dat was hard nodig :-)
en gunde mezelf een klein 'speelkwartiertje'


ik ging een ideetje uitwerken voor morgen
dan is de eerste creatieve inloopochtend bij mij thuis!

het is mijn voornemen voor dit najaar 
om iedere maand vrouwen uit te nodigen
 om onder het genot van een kop koffie of thee
elkaar te ontmoeten, te inspireren en om creatief bezig te zijn
 'k heb er veel zin in!










***

52 x MadeWithLove is mijn uitdaging voor 2014 om iedere week iets te maken
groot of klein, voor mezelf of voor een ander - dat maakt niet uit
als het maar zelfgemaakt is, met aandacht, met plezier!






11 opmerkingen:

Jolanda zei

Wat heb je dat leuk gemaakt. Simpel idee en topuitvoering! Succes met de creatieve ochtenden, jammer dat ik te ver woon:)

kreamade zei

Wat een gezellig hoekje zo! Heerlijk zo'n plekje voor jezelf! Fijne ochtend morgen. gr. Hennie

wilmi zei

Wat een heerlijk hoekje voor jezelf! Die lapjes, datheb ik ook, alleen maar kijken naar zo'n kleurcombinatie maakt je al blij. En superleuk voornemen heb je, iedere maand creatief bezig zijn, dat wordt vast gezellig!

Lentebloemen zei

Wat een fijn en mooi plekje voor jezelf!Als die blije, mooie, dierbare spulletjes bij elkaar...fijn joh!!

Jo en joh zei

Gezellig hoekje heb je er van gemaakt. Leuk om elkaar te stimuleren.

FashionKonijn zei

Wat een inspirerend blogje! Ik krijg gelijk zin om mijn rommel-hobby-kamer aan te pakken. En zo'n prikbord zou voor mijn dochters kamer ook erg leuk zijn, die bewaart altijd van alles en nog wat. Dan kan ze het uitstallen. Grappig, ik zag in de winkel een (dure) Molly Makes, over creatieve ruimten. Vanwege de prijs heb ik 'm laten liggen en krijg nu fijn inspiratie via de computer. ;-)
Klinkt heel gezellig, zo'n huisvlijt-ochtend!
Groetjes, Marijke

FashionKonijn zei

Oh, ik heb gereageerd onder mijn dochters account, dat moet dus Marmarel zijn! We doen nu met z'n allen met één computer, mijn laptop is in reparatie. Nu moet ik er erg op letten of er nog iemand ingelogd is.

Aritha V. zei

Mooi gedaan! Al die mooie persoonlijk dingen. Leuk hoor zo.

Elisa zei

Wat een prachtig hoekje

Anoniem zei

leuke blog. Maar die twee boerka's, dat stoot me tegen de borst...

Jente zei

Dat kan ik me voorstellen.. anoniem. Ik kreeg de kaart van een vriendin die daar werkt. Als we daar gewoond hadden, dan hadden wij er misschien zo bij gelopen, schreef ze. Maar door het werk wat ze daar doet, investeert ze juist in vrouwen en hun zelfbewustzijn. De kaart herinnert me daaraan hoe belangrijk vrijheid is, en het werk wat mijn vriendin daar doet!