30 november 2014

en ineens...


...kwam er rust
in ons huis en in mijn hoofd

na een trechter-weekje, met een heleboel te doen
na een gezellige zaterdag met een alweer dertien jarige jet!
was het ineens weer zondag


rustdag

eerste Advent

eerlijk moet ik zeggen... het begon helemaal niet rustig
ik rolde om half zeven al bijna mijn bed uit
door allerlei losse eindjes die me te binnen schoten
het Adventsproject in de kerk zou starten
het was nog veel geregel de afgelopen weken...
 maar uiteindelijk liep alles goed
we hebben een mooie start mogen maken
 

ook thuis... 
door alle drukte kwam ik vandaag pas toe aan de adventskaarsen
ik maakte iets, met spullen die ik in huis had en wat mos uit de tuin
de jongste stak bij het eten de kaars aan
we lazen wat met elkaar en praatten erover:
dat we uitzien als een wachter naar de komst van zijn heer
dat we uitzien naar de Vredevorst


 en ik dacht aan de quote, die ik voor dochter stempelde
mooi om aan te denken en in je hart te bewaren
ze kreeg dit huisje van mij, voor haar verjaardag
met verschillende kaartjes, waarop mooie uitspraken staan
want dat delen we, dat mooie woorden ons raken
en bezig blijven houden


 het huisje komt naast de spiegel te hangen
dus deze vond ik ook super voor mijn lieve puber dochter :-)

 een fijne en goede week gewenst!
die ongetwijfeld wel weer druk zal worden
(zelf moet ik bijvoorbeeld zo ongeveer alles nog doen voor de 5e..)
maar ik wens je toe dat er toch ook momenten van rust zullen zijn

9 opmerkingen:

Jo en joh zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter en en wat een leuk kado. Prachtig zijn die huisjes. Een fijne week toegewenst.



marmarel zei

Mooi, je stukje met advents-kaarsen. Ik heb vorig jaar flessen beschilderd, die ga ik te voorschijn halen. We hadden familie-bezoek, met kleintjes dus ik heb ze nog even in de kast gelaten. ;-)
Leuk idee, het huisje met spreuk!
Ook hier deze week topdrukte voor sinterklaas...
Groetjes, Marijke

Mariëtte zei

Wat is dat huisje mooi met die kaarten. Mooie adventskaarsen. Prachtig! Groetjes Mariëtte

kreamade zei

Mooi!!! Je kaarsen, maar ook de spreuken kaartjes. Succes deze week met de drukte en ook jou gun ik af en toe een moment van rust. gr. Hennie

Doortje Dartel zei

Van harte gefeliciteerd met jou dochter!
Door alle drukte ook zelf niet meer eraan gedacht om de kaarsen neer te zetten. Dochterlief herinnerde mij er ook nog even aan gisteren. Vandaag nog maar even kaarsen halen, want de adventstijd is een een mooie verwachtingsvolle tijd en uitzien naar Het Licht.

FLR zei

Tsja...deze weken zijn altijd lastig wat betreft ´rustpunt´...Ik vind je tekst en de adventskaarsen heel mooi!
De laatste tekst spreekt me ook erg aan (tiener-kleindochter)
Dank je wel!
Francisca

Vlierbloesem zei

Het is heel erg mooi Jente, bedankt voor het delen.

Aritha V. zei

Prachtige dingen. Dat huisje is zo mooi met die quote!

Ik wens je een gezegende tijd toe

Anoniem zei

mooie blogje , leuk om hier te lezen...