13 oktober 2015

gehaakt kleedje

het was alweer een tijdje geleden
dat ik in de kringloop een fijn gehaakt kleedje vond
weggefrommeld tussen de doekjes en lappen
wat een werk, wat een geduld, wat een nauwkeurigheid...
daar kan ik met mijn haaknaald-6 niveau niet aan tippen :)
 
en ik nam het mee, er is vast iets mee te bedenken
zodat het nog een ronde mee kan gaan
 
 
hij past mooi op een kussenhoes besloot ik
ik zocht wat stofjes uit (toch handig.. die uitspatting twee weken geleden :)
vond bijpassende knopen en lintjes in mijn voorraad
en ging lekker aan de slag
 
 
weer keek ik vol respect naar dat fijne werk
hoeveel uren heeft deze vrouw wel niet zitten haken
vierkantje na vierkantje na vierkantje
waar dacht ze aan? haakte ze om haar hoofd leeg te maken?
of dacht ze juist niet en telde ze vooral?
 
 
ik weet het niet...
en zal het ook niet te weten komen
 
 
maar ik ben blij met mijn kringloopvondst
een kleedje met een verhaal dat ik niet ken
maar dat nu bij ons een nieuwe bestemming heeft
en waar we vast nog een hele tijd van gaan genieten
 


5 opmerkingen:

Grace zei

Dat is echt een heel mooi kleedje en een nog leuker kussen geworden! Mijn oma haakte dat soort motieven, heeft voor iedereen in onze familie een sprei gehaakt, dat is toch al gauw zo'n 30 mensen...en snel dat het ging! Toen interesseerde me het niet zo, nu denk ik wel eens: ze zou ons nu moeten zien, met haaksels en kringloopvondsten!
Groetjes,
Grace

Crafts 'n' Skills zei

Zo blijf ik me nog steeds verwonderen over de vroeger zo veel gehaakte spreien. Ook wij hebben er één, van de rommelmarkt. Voor ons grote tweepersoons bed. Wat een werk! En wat een geduld...
Je hebt het zo prima opgelost!

kreamade zei

Wat een mooi kussen heb je ervan gemaakt! gr. Hennie

Jo en joh zei

Moeilijk is het niet alleen er gaat tijd in zitten. Vond het altijd leuk werk om te doen. Het is vooral een stukje ontspanning. Je hebt het mooi hergebruikt.

Aritha V. zei

Een heel bijzonder kleedje. Mooi om er iets bijzonders mee te doen zo.