29 augustus 2013

gehaakte plantenhanger

van een vriendin mocht ik in de vakantie een super leuk haakboek lenen
ik kocht vlak voor we naar Frankrijk gingen nog snel wat katoentjes
en in de schaduw van de hibiscushaag naast onze tent ging ik aan de slag
 stap voor stap en zo leerde ik eindelijk patronen lezen en begrijpen

'k kreeg de smaak helemaal te pakken
waardoor er ineens aan drie haakprojectjes door elkaar heen gehaakt wordt
tja.. want ik kan zo lastig kiezen... het is allemaal zo leuk!

één projectje is nu af...


een gehaakte plantenhanger
ik zag het idee bij  Bonthuishouden en bestelde daar het patroon
maar ongeduldig als ik was wilde ik gisteravond gelijk aan de slag...


niet helemaal perfect (want beetje naar eigen inzicht) maar ik ben er helemaal blij mee!
dochter vond hem super leuk, die wilde 'm gelijk op haar kamer hebben...
prima, voor de woonkamer maak ik wel weer een nieuwe
en zolang het patroon er nog niet is, kan ik mooi verder met project twee:
 een dekentje voor op de bank - lekker warm straks als de kille herfstavonden weer komen...


daar ben ik nog wel even mee zoet :-)

 het haken werkt aanstekelijk op de creativiteit hier in huis
af en toe is er een bolletje garen zoek,
dan wordt er ergens anders hard gewerkt door dochter en vriendinnen...


bijvoorbeeld aan een armbandje, met de knoopster
of gewoon door te knopen of te vlechten
leuk om te zien hoe druk die meiden dan kunnen zijn :-)


4 opmerkingen:

Muisje zei

Wat een leuke hangers.
Wat is dat houten gevalletje?
Misschien ook iets voor dochterlief.

Jente zei

@ Muisje, dat is een knoopster. Daar kun je op een heel makkelijke manier koordjes mee weven. Leuk om te doen.

Aritha V. zei

Prachtige hanger. Ik weet dat er ook een periode was dat we plantenhangers knoopten van raffia (?)

Leuk die onderste foto. Ik hem hem ook in huis maar het lukt NIET!

Unknown zei

Wat een superleuke plantenhanger! Lekker retro! Je hebt trouwens een hele fijne blog. Ik ga je volgen! Groetjes, Lotte