21 november 2016

week in foto's

deze keer 's een blogje naar aanleiding van allerlei foto's op mijn mobiel
het was een heel afwisselende week


allereerst kregen we ineens bezoek van een muis
en niet een gewone, maar eentje die voorkeur heeft voor fairtrade en bio
na een paar dagen kreeg hij een naam
dan riepen we: nee hè, de duurzame muis is weer langs geweest

inmiddels is 'ie niet meer
helaas hoorden we toch weer geknaag in de gangkast
er zijn er dus meer... hopelijk vangen we die snel
want een nest in een soort van luchtschat naar de zolder
is echt niet fijn :-(


uit 'nood' allerlei zelfgemaakte dingen gegeten, zoals heerlijke wraps
want er waren wel drie kilopakken meel open geknaagd
(steeds een heel klein hoekje, ruim om het gat heen meel weg geschept...
alles weggooien voelde verkeerd...)


 er was ook ander 'geknabbel'... op chips en hapjes :-)
ik was jarig en net als afgelopen jaren
ook dit jaar weer met een blij en dankbaar gevoel
dat ik het leven mag vieren
 

ik werd flink verwend door iedereen
en we genoten van het bezoek van familie en vrienden


de dag erna weer net als anders aan de bak
's morgens werken, 's middags thuis genoeg te doen
daarna een praatje voorbereiden
over het thema "Geloof, kerk en autisme: soms een ingewikkelde combinatie"
voor een ouder ontmoetingsavond in de kerk 
leuk, maar ook wel een kleine uitdaging
want ik hou niet zo vaak praatjes voor een groep :-)

het was een mooie avond, er kwamen veel ouders
bemoedigend en leerzaam om ervaringen uit te wisselen
een mooi artikel over dit onderwerp vind je op deze site
meer informatie over dit thema in het algemeen hier


 tussen de bedrijven door heeft een van mijn zonen
een knutselvirus opgelopen... overal vind ik van alles
hij maakte een 'lampion' van een oude blouse voor Sint Maarten
maakt vliegtuigjes en vliegt die de hele kamer door
 

het knutselkind is tevens verzamelkind
(ik zou niet weten wat wie hij dat heeft ;-)
hij bewaart alles, soms om er iets mee te doen
soms om te kijken wat er gebeurd
want hij is ook dol op feitjes



zo vond ik op zijn kamer een tijdje terug een verzameling klokhuizen
iedere dag eentje erbij... soort onderzoekje om te kijken
naar hoe snel een appel indroogt? ik weet het niet
'k heb de proef voortijdig afgebroken...


7 opmerkingen:

Franca zei

Haha prachtige proef.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Muizen zijn vervelend, fijn dat er in ieder geval iets goeds van kwam( alle zelfgebakken dingen).
groetjes, Franca.

Jo en joh zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik snap je zoon wel hij wil een h(m)uisdier op zijn kamer. Ik moest wel lachen om het stilleven!

marmarel zei

Oh bah, muizen! Wij hebben net een nest opgeruimd, met behulp van korrels. Het waren er zoveel. Gelukkig kwamen ze niet in de keuken en hebben ze voor zover gemerkt niets kapot geknaagd.
Wat een gezellige verjaardagskadootjes! En leuk dat je zoon van knutselen houdt. Een rij klokhuizen als proef, zou ik ook minder geslaagd vinden. :-)
Groetjes, Marijke

Aritha V. zei

O, die appels!

Kala Kutir zei

This post is really informative for me, thank you so much for sharing with me.
Lifestyle Magazine India

Path zei

Nice article as well as whole site.Thanks.

Mona Martin zei


Wow, absolutely fantastic blog. I am very glad to have such useful information
raster to vector conversion service