5 april 2011

Zaadjes zaaien en werk aan de (web)winkel

Hoog tijd om weer eens een berichtje te plaatsen, al heb ik niet zoveel bijzonders te vertellen. We zijn lekker bezig in de tuin en moestuin, prachtig hoe alles ineens boven de grond komt! Als de zon schijnt zal ik eens wat tuinfoto's maken. Overal in huis staan bakjes en dienbladen met potjes. Dochter is helemaal 'los' met haar goudsbloemenzaden en nu heeft ze zich gestort op plantjes kweken. Die wil ze nu aan de man gaan brengen, opa en oma hebben al een bestelling gedaan en met koninginnedag wil ze geloof ik ook op de kleedjesmarkt plantjes gaan verkopen.


Naast Afrikaantjes en Goudsbloemen (dochters afdeling) staan er allerlei groentes klaar in kweekbakjes.  Courgettes die ik kreeg van de buurvrouw, sla, paprika, bieten (experimentje, ik weet niet goed of je dit kunt voorzaaien), tomaten, uien...


De tomaten hebben het erg zwaar... ik had de een spuitfles in mijn handen en was druk (en in gedachten) aan het sproeien. Wat ruikt het toch naar azijn hier, dacht ik op een gegeven moment...  Had ik de zelfgemaakte allesreiniger in mijn handen... :-( Dat lusten plantjes natuurlijk niet erg graag... Gelijk met water (dat ook in een blauwe sproeifles zit) na gesproeid en gelukkig.. ze doen het nog steeds en lijken er bovenop te komen. Voor de zekerheid heb ik nog wel een paar nieuwe zaadjes in potjes gestopt.

Vorige week was ik verder lekker bezig met verschillende bestellingen en ook deze week kan ik flink aan de slag. Verder had ik een crea avond bij mij thuis. Dat is een soort mini-workshop, waar we iets kleins maken dat je aan het eind van de avond gelijk mee kunt nemen. Vorige week maakten we vilten vogeltjes.


Hij staat gezellig in een bakje op tafel. Weer eens wat anders dan een hartje :-) Volgende week nog zo'n avond. 'k Vind dat altijd erg gezellig... een tafel vol vriendinnen en moeders van school en dan wat frutselen en bijpraten. En het levert altijd een mooi bedragje op voor het alfabetiseringsproject in Af.ghanistan, waar mijn vriendin werkt onder vrouwen en kinderen. Het nuttige en het aangename verenigd op deze manier ;-)

En nu razendsnel de keuken in, eten koken. Anders krijgen we gemopper hier... :-)

7 opmerkingen:

Johanna zei

Hier zaaien we toch liever in de volle grond. Gaat net zo snel en wij hebben het idee dat de planten sterker worden. Voor kinderen is het erg leerzaam. Schattig vogeltje.

Jolanda zei

Wij zaaien ook wel voor, hebben ervaren dat er anders het nodige opgegeten wordt door emelten. De grond is hier ook klei, dus het zaad valt tussen grote kluiten, niet zo handig.
Heel leuk vogeltje, heb ook nog restjes vilt, zou er zo aan willen beginnen...

Anoniem zei

Dat ziet er al veelbelovend uit!

Onder de knotwilg zei

Wat leuk dat je dochter ook zo met zaaien en plantjes bezig is.
Hier zaaien we vrij veel voor (kleigrond)maar de kroten gaan wel in volle grond. En meestal kan ik het ook niet laten om een paar plantjes van het een of ander te kopen om de oogst zo wat te vervroegen...

Klinkt gezellig zo'n freubelavondje!

Groetjes, Tineke

wilma zei

dan kun je ook bestelling plaatsen bij je dochter. Want als je afrikaantjes tussen je groenten zet,houdt het bep. insekten tegen,dus..."t is te ver weg,anders wilde ik er ook wel hoor,snik,wat jammer zeg..
Wilma

Lentebloemen zei

Wat leuk dat ze zo druk met de zaadjes en plantje is!
Hier gaan de Goudsbloemzaadjes deze week in de grond, ik ben benieuwd!

Je vogeltjes zien er ook leuk uit, leuk dat je weer zulke leuke nieuwe crea dingen maakt!

groetjes, linda

Zeeuwse Mama zei

Wat leuk dat je dochter ook zo bezig is met het zaaien! Job hier ook, onze pas aangelegde moestuin achter wordt steeds groener!