21 november 2013

hangers maken met klei

al die workshop spullen nog in de keuken
dat was natuurlijk reuze interessant
de handen gingen kriebelen om er mee aan de slag te gaan
en dat mocht... ik heb het niet voor niets in huis


en zo zaten dochter en vriendin gisteren
super geconcentreerd en precies te kleien
ze maakten hangers voor in de kerstboom of kersttak


allerlei zelfbedachte 'kerst' teksten en versieringen
met stempels of knopen gestempeld in de zachte klei


echte labels maken met een grote stempel
ook erg leuk om te doen!


een lintje er aan, dat maakt het helemaal af!
een nachtje drogen op de verwarming en zijn ze klaar


de jongens stonden werkelijk te po-pe-len om ook ein-de-lijk met de klei te mogen
dat mocht van mij pas als de meiden klaarwaren i.v.m. mogelijke veldslagen aan tafel
zij waren wat 'aardser' ingesteld 
 in de sterren kwam gewoon hun eigen naam te staan,
want dan was het echt hun ster


en deze kwam ook voorbij... de naam van favoriete lego gestempeld op een 'star' :-)
tja.. dat is dan wel weer wat minder vredelievend - ben er niet zo dol op
hij vindt vooral de poppetjes leuk...

gezellig, dat geknutsel aan de keukentafel!
muziekje erbij, een beetje kletsen, wat lekkers erbij
ik kan daar echt van genieten
van dit soort woensdagmiddagen

8 opmerkingen:

marmarel zei

Wat heerlijk herkenbaar weer! :-) En wat een prachtige sterren, zowel de 'sterren met een boodschap' als de 'aardse'. Erg leuk, zelfdrogende klei, dat moet ik toch ook eens proberen.

Muisje zei

Wat een prachtige sterren hebben ze gemaakt.
Ga ik ook eens met dochterlief doen.
Zelf heb ik vandaag wat winterspullen in mijn kamer gezet/gehangen.
Met dit weer krijg je echt zin in de kerst/winter.

Anoniem zei

wat lief en ontroerend; Jesus loves you...
groet, Hendrika

kreamade zei

Haha, moet wel lachen om de lego... Prachtige sterren (mooie tekst), heel goed idee om dit alvast te maken voor de decembermaand!! gr. Hennie

Crea-roosje zei


Leuk en gezellig om met elkaar te maken!
groetjes Esther

Aritha V. zei

Nou, dat is nog eens gezellig. Ja jongens zijn heel anders dan meiden hoor :-)

Jo en joh zei

Wat een leuke middag moet dat zijn geweest. Het leverde mooie sterren op. Fijn weekend samen.

Greetje zei

Wat een leuk resultaat! Ik ga de klei nu ook maar eens in huis halen. De kinderen zullen het geweldig vinden op woensdagmiddag zulke hangers te maken. Leuk idee!