14 januari 2014

MWL#3 : felicitatie kaartje

 deze week een klein doe-het-zelf projectje
want ik ben druk bezig in huis met schilderen en sausen
eindelijk de voornemens van twee jaar geleden aan het uitvoeren
de spullen stonden al (tijden) klaar, dus ik kon zo aan de slag :-)


 maar klein is evengoed leuk om mee bezig te zijn
dus maakte ik een kaartje voor een pasgeboren achternichtje
zelf kaartjes maken staat al tijden op mijn plannenlijstje
omdat het persoonlijker is, ik maakte nu iets in de sfeer van het geboortekaartje
omdat het goedkoper is, want leuke kaartjes zijn best prijzig
 en omdat het snel klaar is en voldoening geeft

verder heb ik tussendoor regelmatig zitten haken aan een langdurig project
* mijn dekentje voor op de bank *


met veel te fijn garen - achteraf
en een dito haaknaald - achteraf
en best ambitieus groot voor een eerste haaksel - achteraf
en een patroon dat verdraaid tijdens het haken - lichte ergernis achteraf

maar opgeven vind ik geen optie - al dat werk dat er al in zit...
en mijn benen passen er al onder heb ik net even uitgeprobeerd :-)
dus ik haak nog even flink door de komende weken
elke dag een toer had ik bedacht
dan moet het eind toch snel in zicht komen





***

52 x MadeWithLove is mijn uitdaging voor 2014 om iedere week iets te maken
groot of klein, voor mezelf of voor een ander - dat maakt niet uit
als het maar zelfgemaakt is, met aandacht, met plezier!

9 opmerkingen:

Unknown zei

wat een prachtige kaart ...
kaartjes leren maken, staat ook nog op mijn to do lijstje

het deken ziet er al prachtig uit
veel werk maar je zal er meer dan knusjes kunnen onderliggen

fijne dag

Greet

kom we gaan slingers ophangen zei

mooi! allebei!

kreamade zei

Wat een mooie kaart! Je deken is ook prachtig. Ik ben hier ook bezig om een heel lang project af te ronden. En ook ik doe de volgende keren dingen anders. Maar daar is het dan ook de eerste deken voor... gr. Hennie

Elly zei

Het kan dat je deken "draait" als je telkens dezelfde kan top haakt. Na elke toer je deken omdraaien en dan de volgende toer haken zorgt ervoor dat hij netjes gelijk blijft.

Succes!

Jente zei

Elly, dank je voor de tip! Ik haakte inderdaad vrolijk door aan dezelfde kant... ga vanaf de volgende toer draaien.

janneke zei

leuk zeg!
vooral dat genaaide randje ;-)

ik heb wel wat oude bladzijden uit boeken enzo voor je. vind je dat leuk? wil ze wel naar je sturen; maar dan moet je je adres even mailen ;-)

leuk dat 52 project!!

groet, janneke

Jo en joh zei

Wat een lief kaartje, inderdaad heel persoonlijk. Als garen draait is het volgens mij niet goed getwijnd. Het wordt wel prachtig. Fijne dag.

Noni zei

Lief, lief, lief :)

Vlijtig Liesje zei

Wat wordt die deken mooi zeg!