31 oktober 2008

Schoolontbijt

]Vanochtend ontbijten op school! Het nationale schoolontbijt, waar onze school dit jaar aan mee mocht doen. De kinderen vonden het geweldig, al vond mijn zoontje het ook best spannend. "Ik eet liever nu thuis een broodje". Al te veel onduidelijkheid, daar kan hij niet tegen, dan gaat ie een beetje stuiteren. Maar omdat ik klassenmoeder ben mocht ik bij hem in de klas helpen en dat vond hij dan ook nog wel interessant en stoer.
Gezellig zo'n hele klas vol kleuters! Ze waren super lief en zaten heerlijk te smullen van de bolletjes, het fruit. Hier en daar werd een eitje gepeld. Voor onze jongste was ook een stoeltje klaargezet en zat hij als 2-jarige stoer tussen de grote jongens. Een hele leuke ochtend en leuk dat ik daar dan een kijkje bij mag nemen als klassenmoeder.

Na afloop was er nog ontzettend veel over. Alles uitgezocht en verdeeld. In de kofferbak drie grote dozen voor de voedselbank, die breng ik straks even weg. En de aangebroken spulletjes ... die mochten de moeders en juffen meenemen. Ik vind dit soort extraatjes altijd erg leuk. Vele kleintjes maken een grote... denk ik dan altijd maar.

Geen opmerkingen: