13 juli 2011

Omgekeerde kleurplaten en modderwater

Lekker wispelturig had ik mijn vorige berichtje weg gehaald en toch maar weer terug geplaatst. Het voelde goed om het 'zwart op wit' te zetten, maar ik bleef er over nadenken of ik het wel moest laten staan omdat het zo'n ander berichtje is dan anders... uiteindelijk toch maar wel weer op het www gezet, want ook dit hoort bij mijn leven. Het was een intensieve week waarin erg veel gebeurde. Een overlijden, een begrafenis... Het 'gewone' leven gaat verder met een lege plek in onze familie, iets dat moet wennen, dat tijd kost. Gelukkig hebben we genoeg mensen om ons heen om mee te praten, die meeleven ook met de andere dingen die spelen. Op m'n blog schakel ik weer over op de gewone huis-, tuin- en keukenonderwerpen.

Terwijl ik een berichtje plaats is één van de jongens bij de buren, waar hij heerlijk rustig met hun lego zit te spelen. Met van die moeilijke dozen, die we zelf niet hebben. Dochter speelt bij een vriendinnetje, waar ze een poosje geleden een groot nest puppy's hebben gekregen. Ze is dol op dieren en met zoveel jonge hondjes zal ze zich vast vermaken. De jongste is druk bezig met een 'omgekeerde' kleurplaat.


Je plakt een kleurplaat met de tekening naar buiten op het raam. Op de witte kant kun je dan de kleurplaat natekenen... ze vinden dit erg leuk en het is ook goed voor de motoriek (eventuele vingers op het raam moet je maar voor lief nemen ;-)

Vorige week heb ik iets raars meegemaakt, toen ik douchegel wilde maken. Ik had in een opwelling besloten om rozen douchegel te maken en stond in gedachten al onder de douche met een heerlijk geurende zeep. Ik plukte een hand vol rozenblaadjes, goot er kokend water bij en had oranje-rood rozenwater dat lekker rook. Maar toen ik er Marseillezeep bij deed ontstond er één of andere chemische reactie...


Vies bruin modderwater... :-(( Het dikte ook niet in zoals anders als ik wasmiddel maak. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Heb zelf weinig verstand van scheikunde, teveel gekletst tijdens de lessen ben ik bang... Kun je zelf douchegel maken met een geurtje van 'iets' uit de tuin? Of kun je beter een essentiële olie gebruiken?

6 opmerkingen:

Monique zei

Een modderbadje schijnt ook heel goed voor je te zijn hoor ;o)

Lentebloemen zei

Het kost tijd om verdriet en dit gemis in jullie familie een plekje te geven.
Heel veel sterkte!

En ik snap je twijfel over het wel of niet plaatsen. Toch is het fijn dat je ook dit van je af kunt schrijven en kunt delen.

Wat fijn dat ze allemaal ergens spelen/genieten.
Die puppy's is natuurlijk een feest!!


lieve groetjes, Linda

ella zei

Misschien dat juist het concentreren op al die gewone dagelijkse dingen je helpt om de meer serieuze zaken wat te relativeren. Hoe scherp een gemis in je familie in het begin ook voelt. Jij houdt je bezig met de nieuwe generatie in die zelfde familie. Het gemis ligt bij jullie, niet bij degene die is gegaan. Realiseer je dat jij van hem de kracht hebt gekregen om dit gemis en de onzekerheid waar je nu in zit te dragen. Focus je op je dagelijkse bezigheden en pak per dag aan wat er op je pad komt. Hoe je het ook bekijkt, eigenlijk is niks voor jou te veel. Dat vertrouwen kun je hebben. Leg naast al je onzekerheden de dingen waarvan je kunt genieten en je zult zien dat de balans altijd positief is. Ik wens je dat je die kracht zult vinden en gebruiken.

Johanna zei

Erg moeilijk om na het verlies van een dierbare het gewone leven weer op te pakken en het een plaatsje te geven. Het heeft tijd nodig en het slijt. De scherpe randjes gaan eraf maar vergeten doe je het niet. Heel veel sterkte.
Kinderen gaan al snel weer hun gang en dat is ook het beste.
Zo tekenden wij vroeger ook wel iets over en dan heel dik overtrekken zodat je het op stof over kon drukken om te borduren.
Dat zal jou zoon niet doen vast.
Fijne avond.

vlijtig Liesje zei

Wat een leuk idee om zo'n kleurplaat op die manier na te tekenen!

Sterkte met het verdriet.

gerrie zei

Spullen om je haren te wassen of om te douchen....... Haren wassen met een theelepel zuiveringszout opgelost in water, daarna haren spoelen, haren met een beetje azijn spoelen en weer uitspoelen. Als je dat een paar keer hebt gedaan wil je nooit geen shampoo weer. Nu gebruik ik alleen nog appelazijn. ( Dit komt van de blog van Neurootje). En douchen doe ik al jaren met water en verder niets. Mijn huid is erg kwetsbaar door de diabetes maar ook manlief douchet zich alleen met water. En als deodorant gebruik ik zuiveringszout. Na het afdrogen is je huid nog licht vochtig en dan een beetje poeder in je hand en inpoetsen. Werkt prima.
Hartelijke groeten en tot laters
Gerrie