27 februari 2009

Nog meer administratie

Schreef ik gisteren over het kasboek, al dat adminstratieve gedoe waar ik eigenlijk best van baal af en toe? Er is nog meer administratief gedoe waar ik nog veel meer tijd in heb zitten. Als ik naar de afgelopen maand kijk hoeveel dingen er verkeerd zijn gegaan bij instanties, dan is dat vrij veel. Gelukkig is alles wel goedgekomen, maar je bent er veel tijd mee kwijt.

Een greep uit de foutjes: we kregen een brief dat we uitgeschreven waren bij onze ziektekostenverzekering terwijl ik voor mijn doen ontzettend veel kosten had gemaakt in januari (na telefoontje blijkt dit een systeemfout, maar nog steeds geen herinschrijving ontvangen), we hadden het spaarloon van mijn man aangevraagd, giro's zijn tussen bedrijf en bank zoekgeraakt (we wachten nog steeds op het geld), de hypotheekverstrekker was vergeten onze aanvraag af te handelen waardoor het geld er niet op tijd was (excuusbrief met VVV-bon gekregen, dat is wel erg netjes!), inschrijving via e-loket blijkt niet te zijn doorgevoerd waardoor ik vanochtend ongeveer een uur in het gemeentehuis heb doorgebracht om ons in te schrijven. De KPN heeft ons op het oude en nieuwe adres installatiepakketten bezorgd, kom er waar weer eens vanaf... euro's aan belkosten.

Verder zal ik jullie niet vermoeien met voorbeelden, dan wordt het ook zo'n zeurblog :-). Maar op dit soort momenten baal ik van ons overgeautomatiseerde Nederland, alle processen zijn zo efficiënt ingericht dat je soms moet zoeken waar je nu terecht moet met je vraag en eindeloos moet wachten aan de telefoon. Ik heb me regelmatig afgevraagd: stel dat ik zou werken, hoe hadden we dan alles moeten regelen en kunnen verhuizen? Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan had moeten halen.

OK, ik ben mijn frustratie kwijt, nu weer opgewekt aan de slag. Aan de schoonmaak, zo voor de eerste keer op onze nieuwe stek is dat vast erg leuk, denkt super-huisvrouw Jente ;-)

4 opmerkingen:

Lisette-Li zei

Wij zijn al vrij vaak verhuisd en elke keer lijkt het alsof niet alleen onze meubels een nieuwe plek kregen, maar ook alle energie opnieuw moet settelen, ofzo. Klinkt wel vaag, maar zo voelt het. Bij ons gaan altijd in het eerste jaar een heleboel dingen kapot. Wasmachine, tv, waterkoker, auto, noem maar op. Heel vervelend, want je hebt al kosten genoeg! Het zijn niet alleen de in te calculeren dingen waarmee je druk bent. Maar na een tijdje, als je zelf gewend begint te raken, komt alles om je heen ook weer tot rust. Succes! (En lekker genieten van je nieuwe plekje!)

Caro zei

Tja, medewerkers van de klantenservice en administratie zijn niet altijd even goed. Vaak een probleem van weinig loon, waardoor goed personeel wegloopt. Dat kom je normaal af en toe tegen, maar bij een verhuizing concentreert zich dat. We hadden bij onze laatste verhuizing een meisje van een klantenservice aan het huilen, omdat haar beeldscherm zei dat we van B naar A verhuisd waren, terwijl het andersom was. Pas toen we zeiden dat ze eens moest kijken naar haar nummermelder, en welk kengetal dat was, en dat dat toch echt in plaats B was en dat we daar nu toch echt woonden kalmeerde ze en heeft ze de chef erbij gehaald. Zij kon er ook niets aan doen, maar frustrerend is het inderdaad!

Mama Monique zei

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ook hier ging het nagenoeg altijd wel mis met het één of het ander. Nu, een jaar na de verhuizing, hebben we alles goed op orde, zijn er geen gekke dingen aan de hand en loopt alles wel op rolletjes. We blijven nu eigenlijk angstvallig vasthouden aan de dingen die we hebben en durven eigenlijk niet zo goed meer over te stappen of iets dergelijks. Kijk, dat is dan weer het jammere er van...

Jente zei

Het komt dus meer voor :-)

Wij hadden in ons vorige huis de laatste maanden veel pech met spullen/apparatuur, dus ik hoop dat jullie scenario zich hier niet gaat herhalen Lisette-Li ;-)