2 maart 2009

Van donker wolkje naar zonnestraal

Terwijl ik van de fietsenmaker naar huis liep had ik een klein donker wolkje boven mijn hoofd. Afgelopen weekend was het niet gelukt om de telefoon-internetverbinding aan de praat te krijgen. Vanochtend gebeld om de gratis installateur te regelen, maar binnen 2 of 3 minuten was er meer dan 6 euro beltegoed opgegeten door het informatienummer. Oeps, dat gaat wel heel hard. M'n man gebeld of hij het via de vaste lijn van zijn werk kon regelen. Na een uurtje hing mijn anders zo rustige man briesend aan de lijn 'Ik ben er helemaal klaar mee, breng alles maar terug naar de winkel!' Hij had meer dan 20 minuten aan de lijn gehangen en ze konden hem niet helpen, hij kreeg het niet voor elkaar om een afspraak te maken. En of ik even naar de winkel wilde gaan en boos wilde doen. Ahum... de assertieve klant uithangen, ik weet niet of ik zo goed in dat profiel pas...

Dubbel wolkje dus boven mijn hoofd toen ik al wandelend een installatiebusje van de kpn zag staan in de buurt. Ik liep er langs, dacht even na en keerde weer om. Ik besloot mijn stoute schoenen aan te trekken en beleefd tikte ik op het raampje van de auto. In de auto zat een hele aardige meneer van de kpn, die gelijk aan de slag ging om te kijken of we zo-wie-zo verbinding hadden. Ja, technisch klopte de aansluiting. Maar wat het probleem was kon hij niet zeggen. Hij wilde wel even komen kijken! Het nieuwe modem bleek gewoon stuk te zijn en hij heeft uit zijn busje een andere gepakt en alles voor ons geregeld. Ik sprong letterlijk een gat in de lucht toen de telefoon ging en hij belde om te kijken of er verbinding was. De kinderen schoten lichtelijk in de lach, want moeders springt niet zo vaak door de kamer ;-)

Wat fijn dat er mensen zijn die zich niet alleen aan richtlijnen, procedures en regels houden, maar die gewoon jou als klant willen helpen. Deze meneer heeft een bloemetje verdiend!



En mijn wolkjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Het bloemetje was trouwens ook al zo'n prachtige verrassing. Zaterdag waren we erg druk geweest om ons oude huis leeg te krijgen en schoon te maken voor de huurders. Het voelde nu echt als afscheid nemen en gingen een paar goede buren bij langs om gedag te zeggen. Helemaal moe kwamen we thuis en er werd ineens gebeld: de bezorgservice kwam een boeket brengen van de collega's van mijn man. Super leuk gebaar en nu maar heerlijk genieten van deze fleurige bloemen in huis!

5 opmerkingen:

Teunie Luijk zei

Wat een superkerel van de kpn. Een bloemetje? Een standbeeld verdient -ie :-). Hopeloos als je alsmaar van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wij hadden een paar weken geleden zo'n grap. Het heeft ons, denk ik, wel 40 euro mobiele telefoonkosten gekost :-(. Het lastige was: de lijn is van kpn, het abonnement van een andere aanbieder, en internet (wat het ook niet deed) weer van kpn. Uiteindelijk bleek er iets in de centrale te zijn. Maar voordat we dat wisten, waren we anderhalve dag verder.

Jente zei

Ha, ha een standbeeld. Dan heb ik heel wat steen nodig want hij was z'n gewicht in goud waard ;-)

Bij jouw kosten Teunie valt het bij ons dus nog wel mee, ongeveer de helft denk ik. Balen zeg, dat je dat dan zomaar weer kwijt bent voor iets in 'de centrale', waar je dus zelf ook niets aan kunt doen.

Mama Monique zei

Wauw, wat een bofferij! Gelukkig dat je donderwolkjes als sneeuw voor de zon konden verdwijnen. En wat een leuk bloemetjesgebaar! Dat doet een mens goed hé?

bijna rijk en beroemd :) zei

Als medewerkster voor de zakelijke mobiele markt van KPN hoop ik voor zover ik dat waar kan maken ook verschil uit te maken voor soms erg gefrustreerde klanten (waar ik alles van begrijp). Fijn om te lezen dat er nog iemand is die wel geeft om het helpen van een klant, jullie in dit geval.

Jente zei

Nou, bijna rijk en beroemd, dan mag jij ook een virtueel bloemetje uit m'n boeketje ;-) Het maakt zoveel verschil als iemand je echt probeert te helpen of dat hij je gewoon zonder uitleg minuten in de wacht zet (à 0,45 per min.). Gisteren en vanochtend goede collega's van je gesproken, die hebben ons vriendelijk en goed verder geholpen. Dus het is niet alleen kommer en kwel :-)