29 oktober 2010

Over knutselende dames, klussende mannen en een moeder die even vrij is

Gisteravond zijn er weer heel wat dames blij de deur uit gegaan. Vooral met zelfgemaakte sleutelhangers, iedereen helemaal in eigen stijl. Ik vind ontzettend gezellig om zo 'open huis' te hebben, een tafel vol lintjes, knopen en veel andere spulletjes en dan gewoon lekker aan de slag te gaan! Of we in december nog een keer wat af konden spreken om iets leuks te maken voor de adventstijd en kerstdagen... natuurlijk. Het wordt nog druk met al die avondjes! En ondertussen spaar ik zo een mooi bedragje bij elkaar voor het werk van vriendin en is er aandacht voor de mensen in dat land, waar zoveel armoede, verdriet en geweld is.

Er waren niet alleen creatieve dames in ons huis, overdag waren er klussende mannen. Ze zijn druk bezig geweest van de installatie van de vaatwasser! Het kostte wat hoofdbrekens, creatieve ingrepen (bv. een kastje stevig ingeklemd stond uit elkaar krijgen met een autokrik ;-) en gepuzzel achter een ander kastje, maar het ziet er nu super netjes uit! En met behoud van het oude kastje, die staat nu op een andere plek in de keuken. Mooi werk van man en zwager! We hebben al een afwasje gedraaid en het voelt heerlijk luxe.

Omdat je werkende mannen tevreden moet houden, had ik een lekker recept in petto. We hebben woensdag, toen we de kinderen weg brachten voor een logeerpartij bij opa en oma, een flinke voorraad scharrelrundvlees gekocht bij een boer die bij hen in de buurt woont. We kopen hier vaker ons vlees, het is lokaal product, de dieren worden grotendeels gevoerd met mais en hooi van eigen grond en ze worden ook in de buurt geslacht. En omdat we rechtstreeks inkopen is het erg voordelig. De vriezer ligt nu weer vol met lekkers en ik heb (voor een doordeweekse dag) eens flink uitgepakt met bieflapjes met zelfgemaakte Stroganoffsaus...


Het is erg lekker en erg makkelijk, een combinatie waar ik een groot voorstander van ben :-) De pannen waren in mum van tijd leeg.

Vanochtend zijn we samen nog even de stad in geweest en heb ik eindelijk een mooie tas en winterjas gevonden. De oude waren echt op en ik ben er superblij mee. Nu nog laarzen en dan ben ik van de versleten spullen af :-) Een heerlijk gevoel. Na het winkelen nog even aan de slag geweest om de moestuin winterklaar te maken, dat was hard nodig ook. Wat een onkruid... oei... Daarna kwamen de kinderen weer thuis zijn van hun logeerpartijtje. Ze hebben het erg leuk gehad, zijn zelfs met oma en opa naar speelstad Oranje geweest, een super uitstapje! Maar hoe lekker het ook is om eens rustig je gang te kunnen gaan, het is altijd zo stil in huis als ze er niet zijn... nu is er weer leven in de brouwerij.

Ik zie ze trouwens maar kort, want ik vertrek na het avondeten naar mijn vriendin in Den Haag. Twee keer per jaar ga ik er eventjes tussenuit, een nachtje logeren en een dagje op stap en dan ben ik aan het eind van de middag weer thuis. Al met al is het nog geen dag, maar het voelt alsof ik een heel weekend weg ben. Ik noem het voor de grap altijd een dagje 'moeder verlof'. Even de tijd om helemaal alleen te zijn met mijn gedachten (het is een flinke autorit) en om lang en gezellig bij te praten met vriendin. Nog snel even wat dingetjes doen, de tas inpakken, eten en dan op pad!

7 opmerkingen:

Johanna zei

Allemaal geslaagd en dat geeft voldoening. Fijne dag in Den Haag.

marion anderson zei

hai jente, nou geniet er maar lekker van hoor, heb je verdiend en het weer schijn t ook mee te zitten, liefs marion

Jolanda zei

Wat fijn dat je vaatwasser het doet, heerlijk! En lekker geshopt, genieten als je dan vindt wat je wilt. Ennne, geniet van je dagje weg! Lieve groet

tineke zei

dat klinkt heel goed allemaal, geniet er maar lekker van!

en als je eenmaal aan de vaatwasser gewend ben, wil je niet meer zonder. ik spreek uit ervaring..

fijn weekend!

Juud zei

Leuk hoor een nachtje logeren in Den Haag...gezellig zo naar je vriendin.. wow fijn dat je afwasmachine geinstalleerd is

MvB zei

Oh dat klinkt lekker zeg. Hoe maak jij stoganoffsaus??

Heel veel plezier met je vriendin!! Geniet er maar lekker van!

Jantine zei

Heerlijk zo'n dagje even weg, dat heb je soms gewoon nodig om er daarna weer fris tegenaan te kunnen...