8 juni 2009

Energiezuinig maaien

Eindelijk kan ons grasmatje weer worden gemaaid, zonder dat we naar de buren hoeven te lopen. Onze eigen maaier staat nog in het oude huis, zodat de huurders de boel daar netjes kunnen houden. Omdat we er al eentje hebben wilden we er eigenlijk niet teveel aan uitgeven. Zaterdag is het gelukt, een ouderwets degelijke handgrasmaaier op de kop getikt bij de kringloop. Ok... het werkt wat zwaarder, maar voor ons postzegeltje gras waren we langer bezig met snoeren uitrollen en oprollen dan met maaien. Het scheelt dus een hoop gedoe. Een ander voordeel: we kunnen het klusje uitbesteden ;-)


Bovendien scheelt het een ietsiepietsie stroomverbruik, al kost het nog steeds de nodige energie. Maar goed, die moeten ze soms ook kwijt ;-) Als we iets kopen letten we erop dat dingen energiezuinig zijn, goed voor de energieafrekening en het milieu. En als iets stuk is, dan bekijken we altijd of we het kunnen missen. We rennen niet direct naar de winkel, maar kijken of we zonder apparaat ook gelukkig verder kunnen leven. Zo is mijn föhn is afgelopen najaar ontploft (echt met vuur enzo...). Na al die maanden heb ik twee of drie keer gedacht: nu zou het handig zijn als ik er eentje had. Niet vaak genoeg dus om een nieuwe aan te schaffen. Idem dito met de frituurpan die niet meer goed werkte. We zijn overgestapt op ovenfriet, bakken een frikandel op en eten zo net zo lekker! Maar dan zonder vieze walmen in huis de rest van de avond. We misten alleen af en toe een kroket... maar dat is ook opgelost: ze zijn tegenwoordig als ovenvariant te koop.

3 opmerkingen:

Monique zei

Haha! Ken het wikken en wegen en moet eerlijk toe geven dat wij wel een beetje hetzelfde over denken ;o)

Wat zijn die kinderen lekker in de weer! Goed voor de conditie en gezond ook nog eens.

Wat betreft jouw vraag over mijn stofje: ik gebruik voor de Country Calender oude gordijnstof ('t is écht!) en voor de overige stukjes heb ik wat doodgewoon wit linnen op de markt gehaald.

Wees wel voorzichtig; eenmaal begonnen is het werkelijk verslavend. Wacht maar tot je mijn niuwste werkje hebt gespot ;o)

Karien zei

Wat een mooie tuin!

besparingsmeter zei

Het handmatig maaien is stiekem nog leuk ook. En het gras ruikt altijd zo heerlijk dan :)