26 augustus 2010

Groene uitdaging - 2

Wat een regen vandaag! We hadden er gelukkig geen overlast van, zoals op andere plekken in het land. Ik heb er maar een huismussendagje van gemaakt en ben met een emmer sop aan de slag gegaan. Dat moet ook gebeuren, toch? Ik heb de haren van de jongste flink wat korter geknipt, iets geknipt en genaaid voor 't V.liegertje en heb een hele stapel kledingstukken gerepareerd, vooral veel kleine gaatjes (hebben anderen dat nu ook, van die kleine gaatjes in nieuwe t-shirts...? Mateloos irritant), knoopjes en een kapotte knie. Kunnen die kleren nog even een tijdje mee. Dat past wel binnen m'n 365x groen project :-)

Aan dat project heb ik vandaag wat lopen sleutelen. Ik kan op het nieuwe blog niet goed mijn draai vinden, het voelt een beetje als 'je goede daden' noteren en dat past niet bij me. Een aantal van de dingen die ik daar neer zou zetten, kan ik ook best op 'Jente' kwijt en bovendien kost het me teveel tijd om twee blogs bij te houden (meer dan ik had verwacht). Daarom heb ik besloten om in dit blog een tabblad aan te maken met "365 x groen", om op deze plek verder te gaan met de uitdaging. Ik ben van plan om iedere week iets uit te proberen of uit te zoeken op 'maandag actiedag', dingen die al lang op mijn to-do lijstje staan. Een stok achter de deur om in beweging te komen. Tips en adviezen blijven welkom, want ik vond het erg leuk dat allerlei mensen hun eigen ervaringen deelden!

Nou...ik ga nog even journaal kijken en dan wat naaien voor m'n winkeltje. De veranderingen op m'n blog zien jullie vanzelf :-)

8 opmerkingen:

atelierlemlem zei

Wat een ijver Jente! Hier heb ik ook al eens goed lopen poetsen en wassen en vouwen en...enz...
Verder vanmiddag spelletjes gedaan aan de tafel, het leek wel winter hier!

Marjon zei

Inderdaad heeel irritant die kleine gaatjes..
en waar ze van komen? We hebben er al eens een middag over na gedacht, maar alle opties als:
- je riem / staan aan het aanrecht (schuurplek) etc klopten niet met de plaats van het gaatje...

waardeloos!

Vlijtig Liesje zei

Gezellig hè, zo'n huismussendag? Ik vind al die regen oprecht gezellig.

Wij hebben ook vaak van die kleine gaatjes! Een vriendin zei dat het misschien kwam door de harde 'spijkers' in spijkerbroeken.

mariella zei

Hoi Jente,

je kent me wel niet, maar ik lees al een poosje met je mee....
De nieuwe opzet van je weblogs voelt heel natuurlijk/ vanzelfsprekend aan. Succes verder, ik blijf lezen want ik haal er ontspanning en inspiratie uit! Alvast een goed weekend!

hartelijke groet Mariella

Annemiek zei

zat al een poosje te denken over je 365 groen idee. Gisteravond voor de eerste keer mijn eigen voornemen in praktijk gebracht. Blikjes opruimen. Meestal loop ik naar de winkel en in dat kleine stukje van twee minuten liggen meestal minimaal vijf blikjes op het gras. Iedere keer ergerde ik me groen en blauw, maar...... gisteravond een plastic tasje meegenomen en het opgeraapt. Uiteindelijk moet ik even verder lopen als de winkel en kan ik het daar in de afvalbak voor blik gooien. Uiteindelijk waren het er gisteren 8, dat is dus 8 blikjes die straks gemaakt worden waar geen nieuwe grondstof voor gewonnen hoeft worden en ze zijn uit het milieu waar ze anders nog jaren en jaren zouden liggen

meiske zei

Ik vind de nieuwe opzet erg duidelijk. Past idd ook goed bij je.

Ik heb niet vaak van die gaatjes in mijn t-shirt. Zou dus ook niet weten waar ze vandaan komen.
Lekker he, zo'n aanrommeldagje. Dat gaan we dit weekend ook eens doen. Geen afspraken, het hele weekend is van ons. Heerlijk.

Ik ga vandaag ook eens groen doen. Ik pak mijn fiets om naar de bien te gaan. Is best een eindje fietsen vanuit huis, want ik moet midden in de stad zijn. Hopelijk regent het niet, maar ik heb een regenpak, dus moet eigenlijk niet zeuren.

Jente zei

@ lieveheersbeestje: het was hier ook zo donker, soms doen we dan maar gezellig een kaarsje aan :-)

@ Boasannemiek, leuk dat je ook aan de slag gaat!

@ Mariella en Meiske, bedankt voor jullie feedback op m'n blog, het was even zoeken maar ben er zelf ook tevreden over.

Hopelijk blijft 't droog vanmiddag, meiske ;-)

Jantine zei

Die kleine gaatjes, zo ergerlijk... ik kom ze ook regelmatig tegen. Zelf denk ik dat het toch gewoon komt door slechtere kwaliteit gebruikte katoen, tenzij het echt ter hoogte van riem of zadel zit... en ja, ik naai ze ook, met heel dun garen.
Eén keer had ik een shirt van Lucas dat na elke wasbeurt 5 nieuwe gaatjes had. Die heb ik opgegeven, dat was het me weer niet waard!