19 januari 2009

Auto en award

Na alle drukte van vorige week werd ik ineens verrast door een leuk berichtje: het lieveheersbeestje (http://hetlieveheersbeestje.blogspot.com/) heeft me een blogaward gegeven! Nou, reuze bedankt. Ik ben er erg blij mee!

Verder zijn we geslaagd voor een auto, een 7 persoons. Bedankt voor de reacties over dit onderwerp, het was leuk om te lezen. Jammer genoeg pasten niet alle merken binnen ons budget momenteel :-), maar we zijn ook nu goed geslaagd. Zelfs vrij luxe, zeker voor mensen die niet zoveel om een auto als statussymbool geven. Maar omdat de auto wat ouder is schijn je daar niet veel extra voor te betalen (heb ik me laten wijsmaken) en qua ruimte en veiligheidseisen voldoet de auto wel aan onze wensen. Voor onze oude auto hebben we, dankzij de hulp van een kennis die onze autozaken regelt, veel terug gekregen en ook voor de nieuwe heeft hij goed onderhandeld. Hij kijkt de auto nog even goed na en zal wat kleine dingen verhelpen. Al met al zijn we er goed op vooruit gegaan en kunnen we in principe lang met deze auto doen. Een aantal klussen in ons nieuwe huis stellen we uit tot de zomer, zodat de financiële kant ook op zijn pootjes terecht komt. Een hele opluchting om eerlijk te zijn dat alles zo soepel lijkt te lopen, het spreekwoordelijke "geluk bij een ongeluk".

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop van harte dat jullie snel over dit financiële drempeltje zullen komen.

Veel plezier met jullie nieuwe vierwieler!

atelierlemlem zei

Fijn dat jullie een goede auto hebben gevonden, maar mag ik vragen wat voor merk?

Jente zei

Ja hoor, een peugeot 307 sw. Dit heeft te maken met de vaardigheden van onze auto-kennis, die met drie merken heel goed overweg kan, waaronder peugeot Dit scheelt ons erg veel in reparatie en onderhoudskosten, omdat hij een symbolisch uurloon rekent en verder alleen onderdelen (soms zelfs goede tweede hands als hij weet waar het vandaan komt). En ook erg belangrijk: we vinden dit merk fijn rijden.