26 januari 2009

Voorjaarsgevoel en leuke vondsten

Wat een heerlijk zonnig dagje was dit! Ik laad hier helemaal van op en ik kan de bolletjes wel uit de grond kijken! Overal komen de tulpen en narcissen voorzichtig boven, een knipoogje van het naderende voorjaar. Ik denk dat ik er een paar uit de grond ga halen om mee te nemen. Net als een paar planten die we van familie, buren of vrienden hebben gekregen, ik vind het leuk om daarvan iets in onze nieuwe tuin te hebben. Om de herinnering en omdat het mooie sterke planten zijn, niet stuk te krijgen.

De tuin is inmiddels aardig aan kant. Zaterdag waren we in de tuin bezig om de laatste planten en de druif te snoeien en op te ruimen. We hadden de hogedrukreiniger geleend van m'n schoonouders en terwijl zwager met de kinderen naar een binnenspeeltuin was hebben wij het terras, potten en buitenspeelgoed schoongespoten. Het tuinbankje uit elkaar gehaald, alles staat nu klaar om mee te nemen in de garage. We willen de komende weken elke keer een auto en karretje vol meenemen als we naar het andere huis gaan. Dan staat het er maar vast en dan hebben we hier wat ruimte om dozen neer te zetten, want het staat inmiddels vrij vol. We hebben een klerenkast gekregen van iemand en we hebben een stapelbed gekocht bij de kringloopwinkel, erg mooi en hij stond als halfhoogslaper opgesteld in de winkel. Maar je kunt er ook zo een stapelbed van maken, lekker makkelijk als er een logeetje komt. Zo hebben we voor alle drie straks weer een goed bed en kan het ledikantje gelijk achter de schotten op zolder. Bij de kringloop voor zo'n 4 euro gelijk een koffiezetapparaat, dienblad en wat kopjes gekocht voor als we aan het klussen zijn. We hebben inmiddels zoveel overbodige spullen weggedaan dat we niet meer twee huizen kunnen voorzien :-)

Met al dat opruimen vind je ook nog eens wat terug, vandaag was dat het Bespaardagboek van Marieke Henselmans dat ik al tijden kwijt was. Er staan veel leuke tips in voor goedkope dagjes uit, voordelige recepten, achtergrondinfo etc. Leuk om inspiratie en ideetjes op te doen en om in de consuminderstemming te blijven. De verleiding is momenteel vrij groot om snel en makkelijk boodschappen te doen, geen zin (en vooral ook tijd) om me in extra bochten te wringen om allerlei koopjes te scoren. Marieke pept de motivatie dan net weer voldoende op om binnen het budget te blijven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Bij mij, ligt het bespaardagboek, naast mijn bed. Af en toe lees ik een paar bladzijden, gewoon om een beetje gemotiveerd te blijven.