2 januari 2009

Laatste vakantiedagen

Het is lekker rustig in huize Jente. Dochter en onze jongste zoon logeren bij opa en oma, ze genieten daar met volle teugen hebben we begrepen. M'n man heeft zijn oude legotrein van zolder gehaald en die ligt nu dwars door de huiskamer. Zoonlief zit er non-stop mee te spelen, hij is helemaal gek van treinen en zeker van deze: de lego trein van papa. Dat is voor hem echt een begrip, zo gedragen kan hij deze zin uitspreken :-) Hij bouwt allerlei locomotieven en wagons en ik hoor flarden van Thomas-de-trein verhalen voorbij komen.


Om alle bespaar- en consuminderdoelen gelijk maar eens op de proef te stellen, zijn we vanochtend naar de Ikea geweest. En warempel, we zijn er met een klein kassabonnetje uitgekomen. Toch weer een hele prestatie ;-) Om het ervan te nemen dat we 'maar' met zijn drietjes waren, hebben we er wel lekker wat gegeten en gedronken. We hebben verder eens flink rondgekeken naar kasten en bergmeubels. We wonen nu in een jaren '30 huis dat voorzien is van vele inbouwkasten, heel praktisch en er zit veel berg- cq. verzamelruimte ;-) in. Het nieuwe huis is van '95 en heeft behalve een trapkast geen enkele vaste of losse kast. Er zal dus flink wat aangeschaft moeten worden. Af en toe kijk ik op marktplaats of in de kringloop, maar het valt me tot nu toe tegen. En ik wil liever gelijk een goede kast, anders loop ik me er naderhand toch maar aan te ergeren. We hebben wat leuke dingen gezien, dus waarschijnlijk rijd ik er binnenkort onder schooltijd nog eens een keer naartoe om de auto vol te stapelen.

Verder doen we het rustig aan, onze jongste is weer beter maar nu zitten we zelf wat in de lappenmand. Vanavond maak ik een lekker soepje met ciabattabrood. De bouillon stond nog in de vriezer, die had ik een poosje geleden getrokken van de restanten van een scharrelkipje. Die enkele keren dat we kip eten doe ik na afloop de botten en restjes vlees met wat water in een pan en laat het een tijdje koken. Dit levert altijd een smakelijke basis op voor een pan soep.

Geen opmerkingen: