23 november 2009

Feestelijk weekend

Het afgelopen weekend stond eigenlijk helemaal in het teken van het feest van mijn schoonouders. Allerlei laatste voorbereidingen zoals een lange vlaggetjesslinger in elkaar zetten (leuk idee, maar ik verkijk me altijd op de hoeveelheid werk m'n idee met zich meebrengt :-), een broek inkorten die mijn man de ochtend voor het feest nog had gekocht (hij noemt dit soort acties strakke planningen, ik heb hier andere formuleringen voor... grrr... maar heb het in die tien jaar dat we elkaar nu kennen afgeleerd om hem te heropvoeden, het helpt gewoon niet (en ik wist dat hij nog een broek in de kast had liggen die ook netjes was), tassen en cadeautjes inpakken enzo. 

En toen op pad, eerst naar hun huis, toen door naar de locatie. Na een mega druk bezochte receptie in besloten kring een buffet, het was een gezellig samenzijn en we hebben heerlijk gegeten. Het was leuk om hen te zien genieten van alle drukte en aandacht en van de dingen die we voor hen hadden bedacht.

De kinderen hebben zich ook goed vermaakt, gelukkig maar, want ze zagen er best tegenop: zo'n groot feest en zoveel mensen. Qua opvoeding moet er hier en daar wat bijgeschaafd worden, zo hebben we een konijntje dat zijn tandjes wel heel gretig in een slablaadje zette en een zeer bourgondisch aangelegd kind dat de weg naar de 'tap' goed wist te vinden. Ik heb niet alles gezien, maar hij heeft heel wat flesjes en (halve) glaasjes cola in handen gehad...




We zijn er blijven slapen en hebben zondag een gezamenlijk ontbijt gehad met zijn allen, daarna naar de kerk en nog koffiedrinken. In de loop van de middag kwamen we thuis van een erg leuk, gezellig (maar ook intensief) weekend. Nu weer over tot de orde van de dag, al duurt dat maar even want de volgende verjaardag in ons gezin is alweer in aantocht en ik krijg deze week ook nog diverse mensen op bezoek die niet op mijn verjaardag konden komen. Gezellige boel, maar van klussen en werken komt dan niet veel :-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een heerlijk bekkie met dat blaadje sla. ;-))