17 augustus 2010

Net of 'ie het wist....

Zul je zien...

Net nu ik helemaal de smaak te pakken heb en allerlei leuks heb gemaakt (zoals de boodschappentas van Eloleo, leuk, snel klaar en erg praktisch) kan ik geen foto's maken! Gisteren deed ik de computer uit en voor ik er erg in had bleef een vinger achter de schouderband van het fototoestel haken, een beetje maar, een heeel klein beetje...
En ineens vloog het toestel met een mooie salto en vervolgens in de vrije val naar een harde houten vloer. Kledeng.... Uiteraard keurig twee-en-een-halve week nadat de verzekering was verlopen. Net of 'ie het wist... dat weten die toestellen bij ons altijd. Als de garantie of de verzekering verlopen is, dan ineens krijgen ze kwalen & kuren of hebben ze zin in een vliegtochtje. Voorlopig dus jammergenoeg geen nieuwe foto's.

Toen ik onze verzekeringsmaatschappij belde of één van onze verzekeringen dit soort ongelukkige onhandigheden dekte (in het kader van: nee heb je, ja kun je krijgen) checkte mevrouw gelijk ons hele verzekeringspakket. En vroeg of ik op een onderhoudsgesprek wilde komen. Onderhoudsgesprek? Ja mevrouw, een onderhoudsgesprek. Zodat we alles nog eens langs kunnen lopen (ja, want u heeft geen rechtsbijstand zie ik hier, klopt dat?). Anderhalf jaar geleden hebben we alles nog besproken, zei ik vriendelijk, zou er nu zoveel veranderd zijn? Mevrouw dacht van wel, want er waren wat dekkingsvoorwaarden veranderd hier en daar, dat zou voordeel kunnen opleveren.

Goed, voor ik het wist had ik dus een onderhoudsgesprek in mijn agenda staan. Misschien dat er wat te besparen valt. Maar eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in. We hebben alles geregeld zoals we willen, niet al te ingewikkeld. Ik hou er helemaal niet van om alles wat er in de toekomst mogelijk zou kunnen gebeuren te dekken met verzekeringen. Ik ben bang dat ik allerlei dingen krijg opgedrongen waar ik helemaal geen zin in heb. Misschien toch maar beleefd afbellen?

8 opmerkingen:

wilmi zei

oh, wat een pech zeg!!! Gebeurt inderdaad altijd als je geen garantie meer hebt of zo, jammergenoeg..
Zo'n onderhoudsgesprek.. afbellen die hap!
Dit is wel onderhoud, maar dan voor de verz. maatschappij, of de bank, en kost altijd geld. Want er is altijd wel iets te vinden..
Sterkte zonder je toestel!
(ik zou denk ik wel een deuntje doen, kan hem niet missen..)

Jolanda zei

Volgens mij weten apparaten dat inderdaad, gaat er intern een bliepje af of zo op de laatste garantiedag. Balen zeg! Maar volgens mij moet je aansprakelijksverzekering dit dekken. Maar zo'n gesprek met de verzekering?? Die doen dit echt niet voor jouw portemonnee!

Johanna zei

Oef dat is zonde, kan gebeuren. Als je voor een onderhouds gesprek gaat, laat je niks wijs maken en ga het eerst overleggen, dan heb je een slag om de arm.

Caro zei

Ik heb geen goede ervaring met verzekeringsagenten. En ik heb al goedkope verzekeringen. De laatste vertelde dat ze zeker 10% op ons huispakket (inclusief glas en wa en beperkte rechtsbijstand) kon geven. Toen ik reageerde met: kom maar op met die €1,40 verbleekte ze voor onze ogen. Dat kon niet zei ze, maar na het nakijken van onze polis bleek dat we prima verzekerd zijn. Voor 14 euro per maand, 29 euro minder dan haar voordeligste aanbod. Als jij vind dat het goed is zou ik dus gewoon afbellen. En als je echt wilt besparen gooi je je tussenpersoon uit het pakket.

Birgitte aka Bietje zei

Eens in de anderhalf jaar een update van je verzekeringen is vrij normaal hoor. Er kan vanalles veranderd zijn, bij jullie, maar ook in de verzekeringswereld.
Ik heb wel een andere tip voor je. Gewoon het verhaal aanhoren. En als er een verzekering is die je wat lijkt, vragen om de invulformulieren achter te laten. Je kunt ze ook zelf de dag (of week) er na op de bus doen of afgeven. In de tussentijd kun je nog even alles nalezen. En alles even goed overdenken.
Ik heb me aangewend om NOOIT meteen iets te tekenen, zelfs een arbeidscontract. Eerst alles nalezen, en een nachtje over slapen.
Als men aandringt en zegt dat het nu of nooit is, kies dan voor nooit. Want dan is het zeker geen goed aanbod. Een goed aanbod is langer houdbaar.
Overigens heb ik zelf enige tijd in de verzekeringsbranche gewerkt. Ik raadde mijn klanten altijd aan om er een nachtje over te slapen. Goede service was me meer waard dan een snel succesje.

Juud zei

afbellen die handel. zonde van je tijd..over een jaar is vroeg genoeg zolang t niet om je inboedelverzekering gaat en je onlangs heel veel dure dingen hebt gekocht....

Monique zei

Hé! Herkenbaar vakantie-verhaal. Ik loop nu met een oud teostelletje in de rondte, mijn eigen glipte ook nét even.. :o(

Maarre.. dat gesprek. Weet je? Misschien zou jey het gwon wel aan kunnen gaan, maar geen beslissingen nemen op die avond (of afspraak). Laat de verschillen en de (volgens de agent) positieve veranderingen noteren en ga er samen nog eens lekker samen voor zitten.

Succes!

Jantine zei

Dat zul je altijd zien... enne... als ik jou was zou ik het gesprek afbellen, zeker als jullie het idee hebben dat je alles goed hebt geregeld!