17 oktober 2009

Stoffig huishouden

Had ik afgelopen week het huis toch eens mooi gesopt, een beetje vooruit denken met het oog op de herfstvakantie. Meer uit een soort luiheid (dan hoef ik dan niet zoveel te doen) dan uit een oer-huisvrouwen gevoel van properheid. Ik dacht gisteren heel blij: het is gebeurd. Te vroeg gejuichd, man en zwager gingen vandaag met het electrisch op zolder aan de gang. Bij mij gingen geen belletjes rinkelen, zelfs niet een klein mini klokje. Als mannen zeggen: 'we gaan met het electrisch bezig' dan is het volstrekt duidelijk dat ze bedoelen 'we gaan sleuven frezen'. Mijn 'had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, dat je dat bedoelde?' werd beantwoord met een lief geformuleerd soort 'dat had je toch wel kunnen begrijpen?'

Aan dit soort communicatieve missers verhelpt zelfs onze nieuwe aanwinst niets. Dochter zag een planbord bij de Hema liggen en ik vond dit een goed idee. Zeker omdat ik denk dat één van onze kinderen er zeker wat aan zal hebben als de structuur van de week en dag inzichtelijker wordt. Iedereen een eigen kolom, picto's voor verschillende activiteiten, echt leuk!



Er zaten zelfs bij picto's voor huishoudelijke klussen! Iedereen was druk vanmiddag, er werd zelfs gevraagd om extra taakjes zodat ze die in hun kolom konden plakken. Ik benieuwd hoelang de ijver blijft :-) Het lijkt me erg handig om met dit bord wat meer regelmaat te krijgen in het laten helpen van de kinderen. Het blijft vaak bij het voornemen om ze te laten helpen, maar het schiet er vaak bij in.

Nu ga ik zelf nog even wat taakjes doen, door al het klussen is er nog e.e.a. blijven liggen wat ik voor de zondag toch echt weg wil hebben.

4 opmerkingen:

Manuela zei

Dat is handig zo'n bord zou ik ook wel willen hebben als het geezin straks hopelijk groter wordt dan nu. Met een uk is het nog wel overzichtelijk, maar met meer en als ze straks vriendjes hebben en gaan sporten. In het boekje van het kinderdagverblijf stond ook een site waar je zo'n bord kon kopen,maar ik vond het veels te duur (over de 100 euro). Als de Hema ze ook verkoopt is dat een mooi alternatief.

Franca zei

Zou zo'n bord bij tieners ook nog werken?
Dan wil ik er gisteren een!
groetjes, Franca.

Jente zei

@ Manuela, die heb ik ook wel eens gezien en hoe mooi ze ook waren, veel te duur. Deze was 15 euro (min15% korting van de stickeractie)

Richelle zei

Wat een super handig idee een planner bord. Ik heb er ook vaak last van als ik net alles mooi heb gepoetst en dan na 1 uur ligt het weer overhoop. Ook loopt mijn man vaak met zijn zand schoenen helemaal door naar binnen, ik heb de stofzuiger ook standaard in de gang staan.