20 september 2010

Onderhoudsgesprek

Vandaag bedacht ik me ineens dat ik helemaal vergeten was te vertellen dat ik vorige week op gesprek ben geweest bij onze verzekering. Met veel tegenzin fietste ik er door de regen heen, moet ik bekennen. Achteraf was die tegenzin helemaal niet nodig geweest, de mevrouw die het gesprek voerde was vriendelijk, praktisch en totaal niet opdringerig (waar ik vooraf bang voor was). Ze keek alle polissen na en bekeek wat voor ons het meest voordelig was. Ze wees ons erop dat het lidmaatschap van een lokale vereniging ons veel voordeel op kon leveren, zoals 12% (!) korting op de autoverzekering. Op de andere verzekeringen minder, maar omdat ook kleine beetjes doortellen scheelde dit gesprek een mooi bedrag op jaarbasis. Dit wordt keurig verrekend en teruggestort. Ik ben prettig verrast over deze service!

We zitten bij een verzekeringsmaatschappij zonder winstoogmerk. Omdat het kantoor in de stad zit kun je zo binnenlopen. Het meedenken, de manier waarop dingen in het verleden werden afgehandeld en dat je zo het kantoor binnen kunt lopen zijn voor mij belangrijk, ik kijk eigenlijk nooit of ik ergens anders (nog) voordeliger uit kan zijn. Misschien gemakzuchtig, maar als ik ergens tevreden over ben besteed ik er verder 't liefst ook niet zoveel tijd meer aan (daarom had ik ook geen zin in dat gesprek) Maar het loont dus wel de moeite om je er af en toe in te verdiepen blijkt nu... Ik ben benieuwd of anderen regelmatig premies vergelijken van bv. de auto- of WA-verzekering en dan daarom overstappen.

Het lidmaatschap op die lokale vereniging biedt trouwens nog veel meer korting bij allerlei winkels en bedrijven in onze stad. Voor wie in Overijssel woont misschien ook voordelig...? klik...

Vanavond staat de administratie op de planning, ik wil al een tijdje wat dingen opzeggen maar moet daar eerst iets voor regelen. Verder post opruimen, het kasboek bijwerken en een paar kaartjes sturen, dat is er vorige week allemaal wat bij in geschoten. Deze week wil ik het 'gewone' ritme weer oppakken, thuis aan de slag gaan en wat klusjes aanpakken (zoals wat schilderwerk). Maar morgen staat er eerst een speciaal bezoekje in de agenda, iemand die m'n blogje al een tijdje leest komt bij me langs om iets speciaals te brengen. Leuk en spannend tegelijk!

3 opmerkingen:

Jantine zei

Wij vergelijken wel af en toe verzekeringen maar dat is meestal omdat we iets nieuws aanschaffen, zoals twee jaar geleden een tweede auto. Of toen mijn man een andere baan kreeg. Gaan we mee naar de ziektekostenverzekering van het werk of blijven we waar we zijn. Elk jaar vergelijken en overstappen, dat kost ons simpelweg te veel tijd en energie. Die besteden we liever aan andere dingen zoals kerkelijke activiteiten.

Jolanda zei

Een pluim voor die mevrouw van de verzekeringsmaatschappij hoor!!
Ik ga ook pas vergelijken als er iets verandert mbt werk ofzo. Zo heb ik pas geleden de autoverzekeringen overgesloten. We betalen nu voor 2 auto's net zo veel als voor eerst voor 1.

Jolanda zei

Ik vind het altijd moeilijk om het te vergelijken en evt. te veranderen. Wat fijn dat deze mevouw zo meedacht en je nu zelfs goedkoper uit bent.
Veel plezier morgen,lieve groet Jolanda