9 maart 2009

Geslaagd uitje en jaarafrekening

Het weekendje weg met de vriendengroep was gezellig. Na het verzamelen bij een Stay Okay hostel gingen we al wandelend naar een restaurant, waar we een buik- en avondvullend programma hadden. Lekker veel tijd om met iedereen bij te praten en dat werd dan ook flink gedaan. Van slapen kwam die nacht niet zoveel, we lagen met z'n achten op een zaaltje. Dit onderdeel was niet echt mijn favoriet, ik slaap liever wat kleinschaliger (met zijn tweetjes of hooguit vieren). Maar goed... ik legde me er maar bij neer, één nachtje is dan nog te overzien. De volgende dag heerlijk rustig opgestaan zonder over je heen klimmende kinderen ;-), lekker gegeten bij het ontbijtbuffet en daarna nog een mooie boswandeling gemaakt. De zon scheen en het was zo mooi om in een bijna-voorjaar-bos te lopen. Nog even en dan worden we weer getrakteerd op allerlei mooie bloesems, voorjaarsbloemen, prachtige lichtval als de zon schijnt en allerlei groene tinten blad! Ik kan er altijd erg van genieten en loop dan dagelijks in de tuin te kijken wat er nu weer boven is gekomen. Bij onze nieuwe tuin is het helemaal een verrassing wat er boven zal komen!

Vandaag heb ik me bezig gehouden met wat alledaagsere dingen, o.a. de administratie en ons energieverbruik. We hebben de eindafrekening van ons oude huis ontvangen en het viel me niet tegen. Ons gasverbruik was 1175 m3 en electriciteit 2570 kWh. Dit was ruim 200 kWh meer dan het jaar ervoor en ik kan niet helemaal herleiden waar het door komt. Wat meer wassen, de vaatwasser vaker aan en meer zelf bakken? Te vaak de computer aan om te bloggen, roept m'n man op de achtergrond... ;-)

De wekelijkse standen in ons nieuwe huis zijn gelukkig een stuk lager tot nu toe. Maar we hebben dan ook geen vaatwasser meer en de keukenboiler moeten we nog aansluiten. Ondanks het wat hogere energieverbruik doen we het wel, want we moeten nu eindeloos wachten op warm water... of beter gezegd lauw water. Dat schiet niet op en er stroomt veel water weg zo. Ik vang wel eens wat op voor gebruik in de keuken, maar heb niet zoveel zin in een aanrecht vol bakjes en flessen. Daar val ik toch een beetje door de mand als consuminderaar...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Weet niet meer hoe ik hier terecht kom, maar je naam vind ik erg leuk, zelf mama van Bente :)

Wat heerlijk zo'n uitje!

Heb hier wat 'rondgelezen'en schaam me diep, dat ik zo makkelijk 'leef', je brengt me op heel wat ideeen!

Jente zei

Hoi Andrea, leuk dat je een berichtje achterlaat. Bente... mooie naam, stond ook op onze 'groslijst' van meisjesnamen bij onze jongste :-) (Jente is m'n blognaam om wat anoniem te blijven)

Je hebt me aan het nadenken gezet, ik had er nooit bij stilgestaan dat iemand zich zou kunnen schamen bij het lezen van m'n blog. Ik heb niet het gevoel dat ik zo heel anders leef dan anderen en zeker niet moeilijker. Het voelt zelfs makkelijker onze manier van leven. Ik hoop dat je nog eens terug komt en dan gewoon lekker kunt meelezen en eruit kunt pikken waar je wat aan hebt.
Groetjes Jente