23 maart 2009

Klussen in soorten en maten

Vorige week heb ik me voorgenomen om iedere dag een paar klussen te doen: een uitstelklus, een èchte klus, een uitpakklus van minimaal twee dozen met daarbij behorend een weggooiklus, een schoonmaakklus, een creatieve 'klus' en een zelf-maak-klus. En dan het liefst eerst iets 'vervelends' en dan een leuke klus als 'beloning'. Want de ene klus is meer opgave voor me dan de andere ;-)

Het systeem werkt en ik heb lekker veel gedaan! Veel dozen uitgepakt, al twee keer een flinke tas bij de kringloop afgeleverd en met vrijwel lege handen de winkel weer verlaten, ook een hele klus... De container zit vol, de garage ziet er al redelijk netjes uit, buiten heb ik een gezellig hoekje gemaakt bij de tuinbank. Ik heb een flinke pot handcrème en een kleine voorraad lemon curd gemaakt. Ik vind het altijd erg lekker om naast alle potten uit de winkel ook een pot eigengemaakt broodbeleg op tafel te hebben. De kamer van de jongens is eindelijk dozen vrij, de belastingaangifte is de deur uit, ik heb mijn eigen lekke band geplakt. Eigenlijk hoort dit in ons huishouden bij het takenpakket van m'n man, maar goed, ik wilde ook èchte klussen doen en daar hoort dit bij (in mijn beleving dan :-). Lekker om zo bezig te zijn! Ik merkte dat ik eindelijk weer ècht energie kreeg om aan de slag te gaan en dat het zo bezig zijn ook weer energie gaf. Het prachtige voorjaarsweer hielp daar goed bij, de zon die al flink wat warmte gaf, plantjes in de tuin die boven beginnen te komen, fluitende vogels... ik kikker er helemaal van op!

Nu de administratie bijwerken, post opruimen (uitstelklus) en het kasboek bijwerken. Ja, ik houd het nog steeds bij maar veel minder frequent en wat minder gedetailleerd en dit bevalt me prima. De balans die ik zocht heb ik zo gevonden: overzicht zonder er te veel in mijn gedachten mee bezig te zijn.

Tot slot nog een foto. In één van de dozen vond ik vanochtend de eerste klompjes van m'n dochter terug. Zo schattig klein en lekker versleten. Dat laatste komt komt vooral door de jongens die er ook op gelopen hebben en mee hebben gekropen, gegooid, geremd op de trekker...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekker hé? Om het een beetje los te laten, maar toch niet helemaal? Heb het ook gedaan hoor. Het voelt voor mij in ieder geval een stúk rustiger.

Even over die handcreme. Heb je daar veel voor nodig qua ingrediënten, "gereedschap" of tijd? Ben erg benieuwd hoe je dat gemaakt hebt.

Jente zei

Mama Monique, het is die goudsbloemenzalf die ik al eens eerder in een blog (november) heb genoemd. Als je een volledige beschrijving wilt kan ik die wel mailen. groetjes Jente