28 januari 2010

Nieuwe keukenhulp

Afgelopen week kon ik aan de slag gaan met een nieuw keukenhulpje: de quickchef (met slamandje) die ik via marktplaats kocht. Ik ben er helemaal blij mee en ging gelijk met m'n dochter aan de slag, want zo'n apparaat moet getest worden natuurlijk :-)

Gisteren aten we een favoriet toetje: 'roomkwark' met appel, peer en kaneel. Dochter maakte eerst het fruit klein (bakje leeghalen en omspoelen), klopte toen slagroom met een ander hulpstuk. Kwark, scheut yoghurt, appel en perenstukjes, suiker en kaneel erbij en nog even roeren. Mmmm, lekker.

Vanavond hadden we een andere 'klassieker' op tafel, alleen nu met dit nieuwe apparaat klaargemaakt: wortelsalade. Ik deed twee winterpenen en twee appels in de quickchef. Toen alles fijn was een handje rozijnen erdoor en we hadden in een handomdraai een lekkere zoete salade. De kinderen 'vochten' om de laatste restjes... dat maak ik nooit mee als we gewoon wortels eten :-)

Tot nu toe erg tevreden (en weinig extra belasting voor m'n ingewikkelde velletje :-). Morgen wil ik proberen of ik de ingrediënten voor een flinke pan erwtensoep zo in stukjes kan hakken, 't zou een hoop snijwerk schelen als het lukt. Meestal maak ik één of twee keer per winter een flinke pan, maar ik had het (vanwege het snijwerk) voor me uit geschoven. Maar dit weekend dus aan de soep met vers roggebrood van de bakker.

En iets heel anders... We kregen bericht dat de hersenoperatie van ons achterneefje goed geslaagd lijkt, de tumor kon verwijderd worden. 't Blijft spannend, moeilijk en onzeker voor hem, z'n ouders en de mensen dicht rondom hen hoe alles verder zal verlopen, maar dit is iets waar iedereen dankbaar voor is.

3 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Wat fijn dat de tumor verwijderd is. Moeten ze verder nog kuren ofzo. het zal heel spannend blijven. Sterkte.

Hé, leuk dat verhaal over je nieuwe keukenhulpje. Enne...die roomkwark met appel, peer en kaneel, dat zou wel eens iets voor ons kunen zijn. ga ik mee aan de slag. Dank je.

Aritha

Henriette zei

Veel plezier met je nieuwe keukenhulp. Wat ingrijpend voor de hele familie een tumor bij een kind, gelukkig kon die verwijderd worden .Mu maar hopen dat de tumor niet meer terug komt en dat de nabehandeling goed aan mag slaan .heel veel sterkte voor het kind en zijn ouders.

Fijn weekend. Henriëtte.

Unknown zei

goed nieuws.... fijn! dat geeft hoop! verlies nooit de hoop.