24 mei 2010

De tijd vliegt...

Het is alweer bijna een week geleden dat ik wat van me heb laten horen, zie ik ineens. De tijd vliegt voorbij, veel bezig geweest in de tuin en moestuin. Niet alleen begint de eerste groente lekker te groeien nu het wat warmer wordt, 'k heb vandaag alleen al tussen de aardbeien een hele emmer onkruid vandaan geplukt... vanaf nu alles maar goed bijhouden anders wordt het weer zo'n klus. Terwijl ik druk was met het onkruid heeft m'n dochter alles flink nat gemaakt met de gieter, het was erg droog en de slaplantjes hingen er wat verlept bij. Daarna heeft ze spinazie geplukt, een mooie hoeveelheid voor een salade of om te roerbakken.




En dit lekkers zorgt voor heel wat discussie onder de kinderen: mag iemand hem in zijn eentje of moet hij door drieën? Het is de enige die al zo groot en rood is, dus ik denk dat het drie muizehapjes worden :-)


Zaterdag hebben we samen met familie en vrienden feest gevierd, heerlijk in de tuin! Het is de enige verjaardag in ons gezin die buiten gevierd kan worden, de rest is het najaar of de winter jarig. Buiten in het zonnetje voelt het altijd extra gezellig en feestelijk!


Zondag gingen we eerst samen naar de kerk, daarna hebben we wat spullen bij elkaar gezocht om naar zwager en schoonzus te gaan die in de buurt op een boerencamping stonden. De kinderen hebben lekker gespeeld met hun neefje en wij zaten heerlijk lui voor de tent te genieten van de zon, van het campinggevoel.


En dan zit het er voorlopig weer op met de vrije dagen en lange weekenden. Nog een paar weken school en dan is het hier alweer zomervakantie. We kregen afgelopen week bericht dat het meisje uit Parijs dit jaar weer bij ons komt, dit bleef lang onzeker. Maar nu we weten dat het doorgaat, moet ik maar eens op zoek gaan naar een basis cursus Frans om de taal weer op te halen. We zijn erg benieuwd hoe het dit jaar zal gaan, vorig jaar was het naast gezellig en mooi ook vrij intensief. Nu zij ons een beetje kent en wij haar verwacht ik dat het makkelijker zal zijn, maar dit blijft natuurlijk afwachten.

8 opmerkingen:

Johanna zei

Dat ziet er goed uit in de tuin, als je na de aardbeien periode de bladeren eraf knipt heb je volgend jaar nog meer aardbeien.
Lekker is dat buiten zijn, leuke foto ook.

Loveforpiemonte zei

Ja het gaat hard he, dit waren ook echt lekker vakantiedagen (wel een hele mini), ik werk even niet dus ik heb eigenlijk iedere dag een beetje vakantie ook al heb (maak) ik het altijd heel druk. Heerlijk die aardbei gelijk trek in, helaas hebben we niet.. Enne je andere foto's zien er erg gezellig uit.
Groetjes Madelon

'n Elzetje zei

Fijn zo'n mooi grote moestuin! Die hebben wij helaas, door tijdgebrek, niet meer :-(.
Heerlijk dat het feest buiten kon zaterdag. Wij hadden ook een familiefeest bij ons thuis die dag, maar het was hier berekoud helaas. Wel buiten gezeten en gegeten maar met sokken, lange broeken en plaids om ons heen :-); toch gezellig hoor.
Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen deze zomer met jullie franse logeetje. Hoe lang komt ze bij jullie?
Groetjes, Idelet

Stina zei

Vindt je het ook fijn om in de tuin bezig te zijn , ja je moet het wel onderhouden.
Fijn dat jullie ook genoten hebben, tis al weer voorbij.

Gr Stina

Jente zei

@ Idelet, toen ik even naar de winkel fietste was het hier ook veel kouder dan ik had verwacht. Maar in de tuin zaten we lekker beschut.

Het logeetje komt twee weken bij ons en dan is ze nog een week bij een ander gezin. Vorig jaar hadden we het ook zo gedaan en dat beviel ons en haar goed (daar is ze 'enig' kind en krijgt ze alle aandacht).

Muisje zei

Heerlijk he die tuin.
Vooral als alles lekker groeit.
Bij ons is de aardbei nog groen, dochterlief kan hem wel rijp kijken.
Heerlijk uit eigen tuin.

Groeten Herma

Vlijtig Liesje zei

Hmmm, die aardbei zou ik zo willen plukken en opeten!

Monique zei

Zeg meis.. jij hebt ook een mooi tuintje hoor! ;o)

Leuk dat jullie Parijsje meisje weer langs kan komen. Een onzekere eerste ontmoeting hebben jullie al achter de rug, dus het genieten kan direct van start. Veel plezier met de voorbereidingen!