8 december 2008

Maandagklusjes

Vandaag is het echt zo'n huisvrouw-dagje. De boel vanochtend opgeruimd, de was draait, mijn braadlappen staan op het vuur, de jongste ligt boven in bed en ik ga weer eens een berichtje te schrijven. We hebben een gezellig weekend achter de rug. De kadootjes die piet op pakjesavond in een grote zak bij de achterdeur had laten staan vielen in de smaak. De kinderen hebben enorm genoten van alles. Ze hebben er heerlijk rustig mee gespeeld, met hun eigen kado's, maar ook met die van elkaar. Zelfs geen ruzie, ik heb mezelf bijna in de arm geknepen, hoe idyllisch kan het leven zijn ;-)

Zaterdag hebben ze tot een uur of één in de pyama rond gelopen. Normaal doen we dat nooit, maar ze waren zo mooi aan het spelen. Op een gegeven moment waren ze poesjes die door het huis kropen. Met zijn drietjes op handen en voeten... zie je ze al gaan? In de keuken hadden ze drie bakjes met water staan waar ze regelmatig uit gingen drinken. Volledig in stijl op hun buik, likken uit het bakje. Het werd me wat te nat onder de voeten en heb de poezen maar weer met beide benen op de grond gezet. De rest van de dag hebben ze niet veel meer gedronken :-).

Zondagochtend zijn we direct na de kerkdienst met koffie en broodjes in de auto gestapt om ons jarige neefje kadootjes te brengen. Normaal zijn we liever thuis in plaats van de hele zondag op pad te wezen, maar af en toe is er een uitzondering op de regel. Het feestvarkentje werd vier jaar en genoot van alle aandacht en de presentjes. Onze kinderen vonden het ook erg leuk om hun neefje weer te zien, want we wonen een heel eind bij elkaar vandaan en zien elkaar niet zo vaak. Ze hebben zo enthousiast gespeeld dat ze op de terugweg bijna direct in slaap vielen. Gelukkig maar, zo waren de humeurtjes vanochtend aardig goed.

Ik ga nu nog even aan de slag voor ik de oudste twee van school moet halen. Een poosje geleden las ik in de blog Eenvoudig leven een berichtje over het stekken van planten. Ons nieuwe huis heeft veel vensterbanken en ik houd van veel groen in huis. Dus als ik nu vast wat plantjes ga stekken, dan kan ik straks wat voor de ramen zetten, aangevuld met een paar grote broers en zussen uit de winkel.


Het klusje was zo geklaard, de vensterbank staat inmiddels vol met miniplantjes...




Geen opmerkingen: