10 december 2008

Voederkrans

Opnieuw worden de vogels in onze tuin verwend. Deze keer met een voederkrans, gemaakt van doppinda's. Bij mijn zoontje in de klas hadden ze deze kransen gemaakt voor de verkoop op de kerstmarkt en ik vond het een erg leuk idee.
Als groep twee het kan, kan ik het ook... flink gespiekt hoe het gedaan was en toen zijn we vanmiddag aan de slag gegaan. Ik vind hem wel een tikkeltje saai, maar ik had geen ander (regenbestendig) materiaal in huis en ik had geen zin om dit te kopen. De vogels zullen zich er vast niet aan storen...










7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,
Leuk idee zo'n voederkrans, zie ik het goed en heb je daar een stuk ijzerdraad voor gebruikt en door de pindas heengeprikt?
Gr. Yvonne.
p.s. Leuk dat je zo trouw blogt zo is het elke keer weer een verassing om op je blog te kijken.

Jente zei

Yvonne, dat heb je goed gezien. De pinda's heb ik wel met een prikpen voorgeprikt, dan blijven de pinda's (en je vingers) heel als je ze aan het ijzerdraad rijgt.

Anoniem zei

Hallo Jente, ik heb misschien iets heel leuks voor je, maar wil het graag per mail aan je voorleggen, kun je mij je mailadres even doorgeven. Op mijn blog kun je via de mail reageren, staat onder de foto.

Anoniem zei

Kunt je voor vogelvoer gewone doppinda's gebruiken? Ik dacht altijd dat het ongebrande pinda's moesten zijn. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?

Anoniem zei

Hoi Jente, ik heb nog even gezocht en kwam op deze site.http://www.vogelsinnederland.nl/ Hierop kun je vinden wat je voor welke vogel kunt gebruiken. Er staat inderdaad dat je ongebrande pinda's moet geven. Waar je die koopt, dat weet ik niet.

Jente zei

Hoi Zuinigaan
leuk dat je op mijn blog terecht bent gekomen en een berichtje achterlaat. Ik moet zeggen.. ik zat zelf ook al te twijfelen of ik de jusite pinda's gebruikte. Volgens lusten ze het ook niet zo graag, want er is nog geen hap genomen :-). In het tuincentrum en bij de dierenwinkel verkopen ze de goede soort, ik heb ze wel eens zien liggen. Daar moeten we vandaag maar even gaan winkelen...
groetjes Jente

Anoniem zei

Nou, ik vind het gewoon leuk hoor!